Pers

Voor nadere informatie en inhoudelijke vragen over persberichten kun je contact opnemen met:
Ingrid Archer,  B2B Marketing Forum 06 21 29 05 99

Persberichten B2B Marketing Forum

Winnaars Young Talent B2B Marketing Award 2019 bekend

Met de blij(f) bereikbaar campagne voor Tele2

Amstelveen, 20 maart 2019

Op 19 maart jl. is tijdens de 10de editie van het B2B Marketing Forum in Maarssen de Young Talent B2B Marketing Award uitgereikt aan Esmée Becker, John-Paul de Rooij, Sabine van Sasse, Ilse Visscher, Carlijn ten Heggeler en Anne van Olffen.

De teamcaptains van de overgebleven twee finalisten presenteerden hun case aan het publiek van zo’n 200 doorgewinterde B2B-marketingprofessionals. Ze moesten uitleggen hoe zij een van de uitdagingen van Tele2 te lijf zouden gaan. De opdracht was om een crossmediastrategie te ontwikkelen, om de kleinzakelijke ondernemer te bereiken, ‘engagen’ en te converteren naar klant. ​

B2B Bootcamp

In de aanloop naar het Forum, op 1 maart, waren 25 jonge marketing talenten in vier teams aan het werk gegaan om in een Bootcamp van één dag tot de meest innovatie oplossing voor een complex B2B-marketing vraagstuk te komen. De twee beste teams zijn door de vakjury gekozen om te pitchen tijdens het B2B Marketing Forum op 19 maart.

Bekijk hier een impressievideo van de Bootcamp.

Over de winnaars

Na de spannende live pitches was het aan het publiek in de zaal om te stemmen en zo de winnaar te bepalen. Het team van talenten Esmée Becker, John-Paul de Rooij, Sabine van Sasse, Ilse Visscher, Carlijn ten Heggeler en Anne van Olffen, rolde als winnaar uit de bus.

Nord van de Mosselaer van Tele2, tevens jurylid, maakte de winnaar bekend. “Ze kozen voor een touch-tell-sell campagne onder het motto ‘Blij(f) bereikbaar’. Het team had een doordachte aanpak uitgewerkt inclusief de tactieken en de conversiecijfers. Top uitgewerkt”, aldus Nord van de Mosselaer.

Over de jury

De twee finalisten waren eerder deze maand gekozen door de vakjury met Nord van de Mosselaer (Demand Generation Manager B2B bij Tele2 Nederland), Ment Kuiper (marketing coach bij SCHAAL+), Ingrid Archer (Director Clients, Strategy & Success van spotONvision en oprichter van het B2B Marketing Forum) en Liesbeth van Zeeland (Manager Marketing & Communication bij Holla Advocaten en winnaar B2B Marketing Award 2018).

Over de Young Talent B2B Marketing Award

Dit jaar introduceerden B2B-marketingbureau spotONvision en SCHAAL+ de Young Talent B2B Marketing Award. Voornaamste reden is om jong talent een podium te geven tijdens het B2B Marketing Forum. Door met een frisse blik te kijken naar een complex B2B-marketingvraagstuk krijgen de deelnemers van het Forum een inspirerende pitch gepresenteerd.

Over het B2B Marketing Forum

Het B2B Marketing Forum is een initiatief uit 2010 van B2B marketingbureau spotONvision en in 2019 samen met Emerce georganiseerd. Emerce is een multichannelplatform over online business en marketing. Emerce biedt beslissers in e-business inspiratie en kennis. Het Forum is een ontmoetingsplek voor B2B-marketeers, een plek waar kennis en inspiratie samenkomen.

In 2010 introduceerde spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.

Over spotONvision

spotONvision helpt organisaties met het verhogen van omzet. Als modern B2B-marketingbureau zetten we zowel data als demand generation strategieën in. Zo ontwikkelt spotONvision geïntegreerde sales- en marketingprogramma’s die passen bij de business van hun klanten. We ondersteunen marketing- en salesteams met programma’s waarbij leads en klanten aan de hand worden genomen door hun klantreis. Dit doet spotONvision met lead generatie, lead nurturing, sales enablement en klantmarketing.

Over SCHAAL+

SCHAAL+ is in 2016 opgericht als zelfstandige zusterorganisatie van SchaalX en helpt organisaties bij de werving, selectie en integratie van jong digitaal talent. Zij bieden niet alleen toegang tot een netwerk van talentvolle young professionals, maar verzorgen ook de scholing en begeleiding om hen meteen op volle kracht mee te laten draaien in je organisatie. Zo dichten ze de kloof tussen deze digitale generatie en de arbeidsmarkt van vandaag.


SCHAAL+ en spotONvision presenteren het Young Talent B2B Marketing Experiment

De 10de editie van het B2B Marketing Forum wordt innovatiever dan ooit met het Young Talent B2B Marketing Experiment en de Young Talent B2B Marketing Award. Een initiatief van spotONvision en SCHAAL+.

Jonge marketingtalenten, geselecteerd door SCHAAL+, moeten in één dag tot de meest innovatieve oplossing voor een complex B2B-marketingvraagstuk komen: het Young Talent B2B Marketing Experiment. Geen oplossing is te gek zolang de uitkomst meetbaar bijdraagt aan de organisatiedoelstelling.

Op 19 maart tijdens het B2B Marketing Forum presenteren de SCHAAL+ talenten in teams hun plannen. Op basis van strakke pitches op de ‘main stage’ stemt het publiek op meest innovatieve oplossing voortkomend uit het Young Talent B2B Marketing Experiment. Zo wordt de allereerste winnaar van de Young Talent B2B Marketing Award bekend.

Ingrid Archer, mede-eigenaar spotONvision en Director Clients, Success & Strategy: ‘Ik ben ontzettend blij dat wij met het B2B Marketing Forum een podium kunnen bieden aan jong marketingtalent. Innovatie, technologie en de door technologie beschikbare data zijn game changers in B2B gebleken die nu samenkomen in het Young Talent B2B Marketing Experiment en de te winnen award.’

Ment Kuiper, Marketing Coach bij SCHAAL+ en jurylid van de award: ‘Nu al ben ik trots op de talenten, dat zij mee durven doen aan deze complexe uitdaging. Het toont niet alleen talent, maar ook lef om je marketingplan aan de Nederlandse B2B community te presenteren. En er kan natuurlijk maar één team de Young Talent B2B Marketing Award winnen…’

Voorafgaand aan het Forum wordt op vrijdag 1 maart de B2B-case bekend gemaakt. Diezelfde dag gaan 16 marketingtalenten in 4 teams aan de slag met het B2B-experiment. In de snelkookpan, zeg maar zo: keihard werken om tot het meest innovatieve én meetbare B2B-marketingplan te komen gericht op het winnen van de Young Talent B2B Marketing Award. Aan het eind van de dag maakt de jury bekend welke twee teams hun plan mogen pitchen op het B2B Marketing Forum en nog in de race zijn voor de award.

Over de B2B Marketing Award

In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen om op die manier het werk- en denkniveau helpen te vergroten.

Over spotONvision

spotONvision helpt organisaties met het verhogen van omzet. Als modern B2B-marketingbureau zetten we zowel data als demand generation strategieën in. Zo ontwikkelt spotONvision geïntegreerde sales- en marketingprogramma’s die passen bij de business van hun klanten. We ondersteunen marketing- en salesteams met programma’s waarbij leads en klanten aan de hand worden genomen door hun klantreis. Dit doet spotONvision met lead generatie, lead nurturing, sales enablement en klantmarketing.

Over SCHAAL+

SCHAAL+ is in 2016 opgericht als zelfstandige zusterorganisatie van SchaalX en helpt organisaties bij de werving, selectie en integratie van jong digitaal talent. We bieden niet alleen toegang tot een netwerk van talentvolle young professionals, maar verzorgen ook de scholing en begeleiding om hen meteen op volle kracht mee te laten draaien in je organisatie. Zo dichten we de kloof tussen deze digitale generatie en de arbeidsmarkt van vandaag.

————

spotONvision en Emerce presenteren: de 10e editie van het B2B Marketing Forum

Op 19 maart 2019 vindt de 10e editie van het B2B Marketing Forum plaats. Het succes van het intiatief én de verjaardag zijn aanleiding geweest om het evenement nog krachtiger neer te zetten. Vandaag werd dan ook niet alleen het thema van het Forum bekend gemaakt maar ook de samenwerking tussen Emerce en spotONvision.

Ingrid Archer, Director Clients Strategy & Success en mede-oprichter van spotONvision en van het B2B Marketing Forum: ’De 10e editie van het Forum staat in het teken van Game Changers. In de afgelopen 9 edities van het Forum raakten de keynote sprekers belangrijke thema’s die keer op keer marketing in een ander daglicht zetten. Het spel rondom de klant blijft immers veranderen. Dit is zichtbaar in de manier waarop marketingteams werken, in de technologie die we gebruiken en in de samenwerking tussen sales en marketing. Kortom, het is tijd om onze learnings uit te buiten, met onze blik gericht op de toekomst’.

Voor spotONvision is Emerce een bekende partij waarmee al eerder werd samen gewerkt. Over de gezamenlijke organisatie van het Forum vertelt Shimon Ben Ayoun, mede-oprichter van het B2B Marketing Forum en van spotONvision: We streven met het B2B Marketing Forum hetzelfde doel na, namelijk een hoogwaardig platform bieden waar B2B marketing en communicatie- en sales managers samenkomen voor kennis, ervaring en inspiratie. Een logische samenwerking om de B2B-community nog beter te voorzien in haar behoefte’.

Gijs Vroom, Managing Director van Emerce voegt hieraan toe: ’spotONvision heeft met B2B Marketing Forum de afgelopen jaren een kwalitatief hoogstaand event neergezet in de groeiende digitale B2B markt. We zijn dan ook trots dat we het evenement mogen toevoegen aan de Emerce portfolio. Op naar een prachtige jubileumeditie’.

Over ‘Game changers in B2B’: omdat het spel rondom de klant blijft veranderen

Terugkijkend op 10 jaar B2B marketing zien we hoe het spel blijft veranderen. Dit is zichtbaar in de manier waarop we werken, in de technologie die we gebruiken en de samenwerking van sales en marketing. We komen van ver, van het concept van permissiemarketing met Seth Godin in 2010 tot de daadwerkelijke permissiemarketing met GDPR in 2018 en de gevolgen ervan.

De rol van sales en marketing is veranderd door nieuw gedrag van de koper, en marketing staat allang niet meer los van sales. Marketing voegt nu waarde toe in het hele koopproces. Sales enablement is niet meer weg te denken.

We hebben nieuwe technologieën geïmplementeerd; een game changer in alles wat we doen. Deze technologie speelt in de toekomst een nog veel grotere rol. En, naast het feit dat klantgedrag is veranderd, heeft de toepassing van technologie een blijvende impact op de manier waarop marketingteams werken.

De 10e editie van het B2B Marketing Forum op 19 maart 2019 is een festival waarin alle game changers bij elkaar komen. Met onderzoek, inspiratie en B2B-cases in een setting om nooit te vergeten.

B2B Marketing Forum is een initiatief van B2B marketingbureau spotONvision & Emerce

Over spotONvision
spotONvision helpt organisaties met het verhogen van omzet. Als modern B2B-marketingbureau zetten zij zowel data als demand generation strategieën in. Zo ontwikkelt spotONvision geïntegreerde sales- en marketingprogramma’s die passen bij de business van hun klanten.

Zij ondersteunen marketing- en salesteams met programma’s waarbij leads en klanten aan de hand worden genomen door hun klantreis. Dit doen zij met lead generatie, lead nurturing, sales enablement en klantmarketing.

Over Emerce
Emerce is een multichannelplatform over online business en marketing. Emerce biedt beslissers in e-business inspiratie en kennis. Dat gebeurt op verschillende manieren. Het platform Emerce omvat het magazine dat 6 keer per jaar verschijnt, speciale edities zoals de Emerce 100, eGuide, de nieuwssite, e-mailnieuwsbrieven, webseminars, RSS-feeds, mobile en evenementen zoals Emerce eDay en The Social Conference en Digital Marketing Live! Emerce organiseert daarnaast awards zoals Dutch Interactive Awards en Website van het Jaar. Emerce opleidingen leidt de e-business professionals op tot vooraanstaande innovators.

————

Winnaar B2B Marketing Award 2018: Holla Advocaten

Amstelveen, 20 maart 2018 – Op 15 maart j.l. is tijdens het 9de B2B Marketing Forum op Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort de B2B Marketing Award uitgereikt. De twee genomineerde marketeers, van AFAS Software en Holla Advocaten, stonden gisteren live op het podium om hun case te presenteren aan het publiek. Na de live presentaties hadden de deelnemers aan het Forum de mogelijkheid om te stemmen. In combinatie met het juryoordeel rolde Holla Advocaten aan het einde van de middag als winnaar uit de bus.

B2B Marketing Award 2018

Over de winnaar

De winnende merkkrachtcampagne was in het leven geroepen door Holla Advocaten om de naamsbekendheid in de Brainport regio (Eindhoven) te vergroten. De campagne laat op een eigentijdse en toegankelijke manier zien wat succesvolle ondernemers en professionals motiveert. In een speciaal voor de videocampagne ontwikkelde auto met camera worden professionals uit de zakelijke top geïnterviewd.

De jury: “Met de #dekoplopers campagne zet de winnaar een mooie multichannel case neer met een duidelijke doelstelling en een goede aanpak. De creativiteit van de campagne laat zich onder andere zien in een crossmediale strategie.”

Liesbeth van Zeeland van Holla Advocaten: “Wat een eer om deze prestigieuze award te mogen ontvangen. Onze campagne #dekoplopers heeft reeds enorm mooie resultaten behaald, maar dit is echt de kers op de taart!”

Over de jury

De nominaties zijn gekozen door de vakjury bestaande uit voorzitter Ment Kuiper, directeur CustomerTalk, Cathelijne Quarré- Bijleveld, Director of Field marketing bij Snow Software, Jan van Ginkel, Uitgever Management Team bij MT Mediagroep en Nord van de Mosselaer, Demand Generation Manager B2B bij Tele2 Nederland.

Over de B2B Marketing Award

In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Ingrid Archer, initiatiefnemer van de Award, tevens co-founder van spotONvision: “Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B-marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.”

Over spotONvision

spotONvision helpt organisaties met het verhogen van omzet. Als modern B2B-marketingbureau zetten zij zowel data als demand generation strategieën in. Zo ontwikkelt spotONvision geïntegreerde sales- en marketingprogramma’s die passen bij de business van hun klanten.

Zij ondersteunen marketing- en salesteams met programma’s waarbij leads en klanten aan de hand worden genomen door hun klantreis. Dit doen zij met lead generatie, lead nurturing, sales enablement en klantmarketing.

————

AFAS Software en Holla Advocaten genomineerd voor de B2B Marketing Award 2018

Amstelveen, 19 februari 2018 – Op 15 maart a.s. tijdens het B2B Marketing Forum zullen de 2 genomineerden, AFAS Software en Holla Advocaten, strijden om de B2B Marketing Award 2018. Voor de negende keer organiseert het Forum deze unieke B2B Marketing Award in Nederland

Succesbeheer: Bereik je belangrijkste klant-DMU om samen de relatie te verbeteren.

In de genomineerde campagne zet AFAS continue en relevante aandacht voor een belangrijke doelgroep van AFAS centraal. Doel van de campagne was om in contact te komen met deze doelgroep en de klantrelatie met hen door de inzet van relevante content te verstevigen.

De jury over de case: “Het AFAS-verhaal is een mooie en complete business case, vanuit een brede bedrijfsuitdaging opgepakt. Men is zich er van bewust dat de gehele organisatie, mensen, processen en afdelingen, betrokken moeten zijn bij de implementatie van de strategie.”

Holla Advocaten met de Merkkrachtcampagne #dekoplopers

De marketingdoelstelling van deze campagne is om de naamsbekendheid in de Brainport regio (Eindhoven) te vergroten. De campagne laat op een eigentijdse en toegankelijke manier zien wat succesvolle ondernemers en professionals motiveert. In een speciaal voor de videocampagne ontwikkelde auto met camera worden professionals uit de zakelijke top geïnterviewd.

De jury: “Met de #dekoplopers campagne zet Holla Advocaten een mooie multichannel case neer met een duidelijke doelstelling en een goede aanpak. De creativiteit van de campagne laat zich onder andere zien in een crossmediale strategie.”

Over de jury

De nominaties zijn gekozen door de vakjury bestaande uit voorzitter Ment Kuiper, directeur CustomerTalk, Nord van de Mosselaer, Demand Generation Manager B2B bij Tele2 Nederland, Jan van Ginkel, Uitgever Management Team bij MT Mediagroep en Cathelijne Quarré- Bijleveld, Director of Field marketing bij Snow Software.

Juryvoorzitter Ment Kuiper. “Het is mooi dat we ook dit jaar weer fraaie B2B-cases in de spotlights kunnen zetten. We kijken uit naar de presentaties op 15 maart.”

Pitch en uitreiking op 15 maart 2018

De twee kanshebbers staan op het podium op 15 maart a.s. in Duin & Kruidberg te Santpoort – live! – Zij gaan de strijd met elkaar aan tijdens het B2B Marketing Forum. Het publiek bepaalt samen met de jury wie er wint.

Over de B2B Marketing Award

In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.

———-

Introductie MarTech Start-up Arena in 2018 voor veelbelovende start-ups

Amstelveen, 15 december 2017 –  Op 15 maart 2018 introduceert het B2B Marketing Forum een nieuw concept: de MarTech Start-up Arena. Het marketingvak is in transitie en technologie is niet meer weg te denken. Toch zijn er veel innovaties die nog in de kinderschoenen staan enerzijds en valt er voor B2B-marketeers nog veel te leren anderzijds.

De MarTech Start-up Arena brengt gepassioneerde professionals bij elkaar en biedt exclusieve exposure aan een beperkte selectie van innovatieve start-ups in marketingtechnologie. Zij krijgen een toegewijde expositie: de zogeheten ‘Arena’. Ook krijgen zij de kans om te pitchen voor het publiek van het B2B Marketing Forum.

Anders dan wat de naam doet vermoeden is de MarTech Start-up Arena geen contest. “Wij bieden veelbelovende start-ups graag een podium in het B2B-landschap en de gevestigde orde”, zegt Shimon Ben Ayoun, mede-oprichter.

“Het B2B Marketing Forum is hier heel geschikt voor, omdat er meer dan 250 B2B-marketingprofessionals bij elkaar komen uit verschillende bedrijfstakken. Marketing, communicatie- en salesmanagers komen niet alleen samen om kennis te delen maar ook om geïnspireerd te raken. In dit laatste levert de MarTech Start-up Arena een actieve bijdrage”, aldus Shimon.

Het Forum hoopt op een mooie selectie aanmeldingen voor de Arena die in 2018 voor het eerst georganiseerd wordt.

Over het B2B Marketing Forum

In 2010 introduceerde B2B-marketingbureau spotONvision het B2B Marketing Forum in Nederland. Het B2B Marketing Forum is een jaarlijks terugkerend event dat zich richt op business-to-business marketing- en communicatieprofessionals en is geboren uit behoefte kennis en inspiratie te delen met B2B-vakgenoten.

Over spotONvision

spotONvision helpt organisaties met het verhogen van omzet. Als modern B2B-marketingbureau zetten zij zowel data als demand generation strategieën in. Zo ontwikkelt spotONvision geïntegreerde sales- en marketingprogramma’s die passen bij de business van hun klanten.

Zij ondersteunen marketing- en salesteams met programma’s waarbij leads en klanten aan de hand worden genomen door hun klantreis. Dit doen zij met lead generatie, lead nurturing, sales enablement en klantmarketing.

Zie meer op: www.spotonvision.com


Verdien jij de B2B Marketing Award?
Nomineer nu de B2B Marketing Case van 2018!

Amsterdam, 17 november 2017 –  Wat is de beste B2B-marketingcase van Nederland? Welk bedrijf mag zich een jaar lang de B2B-marketingstrateeg van ons land noemen? Dit wordt onthuld tijdens het B2B Marketing Forum op 15 maart 2018 op Kasteel Duin & Kruidberg in Santpoort.

Voor de 9e keer worden hier cases en ervaringen in business-to-business uitgewisseld met als doel B2B-marketing in Nederland te accelereren. Vanaf vandaag kunnen bedrijven zich aanmelden voor de felbegeerde B2B Marketing Award. De deadline voor inzenden is 26 januari 2018.

B2B Marketing Forum is hét platform waar (internationale) B2B-marketingprofessionals bijeenkomen om het innovatieve thema ’Connecting the Dots’ hands-on aan te pakken. B2B Marketing Forum is de voorloper waarbij elk jaar de nieuwste en meest innovatieve marketingstrategieën en middelen besproken worden met als doel alle B2B marketing professionals samen te brengen en het vakgebied naar een hoger niveau te tillen.

De award wordt dan ook uitgereikt aan de organisatie die, met haar marketingstrategie, met kop en schouders boven de rest uitsteekt. In 2017 won ServiceNow in een nek-aan-nek-race van Greetz-Zakelijk.

De vakjury bestaat dit jaar uit: Ment Kuiper, directeur IDMK Trainingen, Nord van de Mosselaer, Demand Generation Manager B2B Marketing bij Tele2 Nederland, Cathelijne Quarré-Bijleveld, Field Marketing Director bij Snow Software en Jan van Ginkel, uitgever Management Team bij MT Mediagroep. Samen met de stem van het publiek zullen zij op 15 maart 2018 bepalen wie de winnaar is.

Over de B2B Marketing Award

Op de website van het forum is alle informatie te vinden over de award en hoe bedrijven een nominatie kunnen indienen. Inschrijven voor de nominatieronde is mogelijk tot 26 januari 2018.

In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Het B2B Marketing Forum is gestart met het doel om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Door middel van de award speelt de organisatie in op de behoefte van professionals om ervaring in de business-to-business uit te wisselen.

B2B Marketing Forum is een initiatief van B2B-marketingbureau spotONvision

spotONvision helpt organisaties met het verhogen van omzet. Als modern B2B-marketingbureau zetten zij zowel data als demand generation strategieën in. Zo ontwikkelt spotONvision geïntegreerde sales- en marketingprogramma’s die passen bij de business van hun klanten.

Zij ondersteunen marketing- en salesteams met programma’s waarbij leads en klanten aan de hand worden genomen door hun klantreis. Dit doen zij met lead generatie, lead nurturing, sales enablement en klantmarketing.


Nominaties B2B Marketing Award 2017 bekend

Amstelveen, 1 maart 2017 – Voor de 8ste keer wordt de B2B Marketing Award uitgereikt. Dit jaar maken 2 genomineerden kans op deze felbegeerde award. Hiervoor zullen zij op 16 maart tijdens het B2B Marketing Forum in enkele minuten hun case aan het publiek presenteren. De uiteindelijke winnaar wordt gekozen door de jury, samen met de stem van het aanwezige publiek.

De genomineerden van 2017 zijn:

Greetz zakelijk, met ‘van B2C naar B2B met slimme aanpassingen’

Greetz heeft de zakelijke MKB-klant als een van de grootste groeipijlers gesteld. De zakelijke klant heeft grotendeels dezelfde behoefte als de consument als het gaat om verrassen en attent zijn. Hierdoor kan deze doelgroep aangesproken worden op het reeds bestaande consumenten e-commerce platform.

Door slimme aanpassingen aan de consumentenpropositie en het schaalbaar inzetten van alle experts in de organisatie, is in een jaar tijd de omzet van Greetz zakelijk ruim verdubbeld!

ServiceNow met ‘NLD Diversificatie Strategie’

ServiceNow, aanbieder van SaaS oplossingen voor de Enterprise markt, stond voor de uitdaging een breder portfolio te positioneren bij de grote klanten. Tegelijkertijd wilden ze nieuwe segmenten aanboren en een groter deel van de omzet uit SaaS subscriptions en diensten via het indirecte kanaal van business partners te laten lopen.

Met een afgestemde sales- en marketingaanpak waarbij de database, marketing automation en een on- en offline contentstrategie werd opgebouwd, wist ServiceNow haar naamsbekendheid te vergroten, database op te bouwen en een mooie sales pipeline te realiseren.

Uitreiking op 16 maart 2017

De vakjury die de kandidaten heeft beoordeeld, bestaat uit voorzitter Ment Kuiper (IDMK/CustomerTalk), Marije van Donselaar (Nuon), Nord van de Mosselaer (Tele2), Marieke LeNoble (Vakmedianet) en Jan van Ginkel (AT5).

De twee kanshebbers staan op het podium op 16 maart a.s. in Kasteel de Wittenburg. Zij gaan de strijd met elkaar aan tijdens het B2B Marketing Forum. De uiteindelijke winnaar gaat naar huis met de B2B Marketing Award Trofee en een spotONvision masterclass voor het marketingteam.

Over de B2B Marketing Award

In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B-marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen om op die manier het werk- en denkniveau helpen te vergroten.

Over spotONvision

spotONvision helpt organisaties met het verhogen van omzet. Als modern B2B-marketingbureau zetten we zowel data als demand generation strategieën in. Zo ontwikkelen we geïntegreerde sales- en marketingprogramma’s die passen bij je business. We ondersteunen marketing- en salesteams met programma’s waarbij leads en klanten aan de hand worden genomen door hun klantreis. Dit doen wij met leadgeneratie, lead nurturing, sales enablement en klantmarketing.

Als oprichters van het B2B Marketing Forum en de B2B Marketing Award in de Benelux, maakt spotONvision zich hard voor het ontwikkelen en uitwisselen van marketingkennis onder B2B-marketeers.

Klanten van spotONvision zijn onder meer: Diligent, Elsevier, EY, Interpolis, Nuon, Robeco, Sabic, Schiphol en Simac.

Bovendien maakt spotONvision zich hard voor het uitwisselen van B2B-marketingkennis onder marketeers en richtte in 2010 het B2B Marketing Forum op.


B2B Marketing Forum 2017 gaat hands-on op 16 maart!

~ Hacking Modern Marketing in een echt kasteel ~

22 december 2016, Amstelveen – Onder het motto ‘Screw it, Just do it!’ worden de deelnemers uitgenodigd om Modern Marketing te ‘hacken’ tijdens de 8ste editie van het B2B Marketing Forum. Dit op verzoek van deelnemers aan eerdere edities: hoe zet je een moderne marketingstrategie om naar actie? Marketeers gaan zelf aan de slag met hands-on workshops in kasteel De Wittenburg in Wassenaar.

Shimon Ben Ayoun, mede-oprichter van het Forum zegt hierover: “Moderne marketing gaat over alles wat tegenwoordig kan en waar we de laatste jaren over gehoord, gelezen en mee geëxperimenteerd hebben; denk aan inbound marketing, contentmarketing, buyer persona’s, customer journeys, lead nurturing en marketing automation. Erover praten is een, maar hoe doe je het in de praktijk? Daar blijkt de B2B community veel vragen over te hebben, en daar spelen we op in.”

Account Based Marketing als eyecatching thema

Uiteraard staan er ook weer fantastische keynotes op het programma. Zo spreekt Christopher Engman als global thought leader over de één van de grootste onderwerpen in B2B-marketing: Account Based Marketing. ABM is een 1-op-1 marketing en sales benadering speciaal gericht op grootzakelijke klanten, of key accounts. Zeker in B2B een belangrijke aanpak, omdat beslissingen vaak verspreid over de organisatie gemaakt worden. Hoe speel je daar dan op in?

En, wie kent de video niet waarin Jean-Claude van Damme een split maakt tussen twee vrachtwagens? Het laatste woord tijdens het B2B Marketing Forum 2017 is aan de keynote spreker Ingela Nordenhav, Marketing & Communications Director bij Volvo Trucks. Een B2B-presentatie vol inspiratie over de succesvolle campagnes, hoe ze het roer 6 jaar geleden hebben omgegooid en de uitdagingen van morgen.

Naast de keynote sprekers gaat het dit jaar vooral om de hands-on workshops. Met ruime keuze uit workshops ga je in kleine groepen hands-on aan de slag met o.a. Account Based Marketing, Aligning Sales & Marketing, Lead Nurturing of Customer/Buyer Journey.

Uitreiking B2B Marketing Award 2017

Tijdens het B2B Marketing Forum 2017 wordt traditiegetrouw ook de B2B Marketing Award uitgereikt. Organisator spotONvision zet, in samenwerking met Beeckestijn Business School, op deze manier de meest unieke organisatie en marketingstrategie in de spotlights.

Ingrid Archer, mede-eigenaar van spotONvision, coordineert al voor de 8ste keer de award: “Ik ben heel benieuwd wie in de voetsporen van AFAS Software, winnaar van 2016, en Canon, winnaar van 2015, zal stappen. We zien dat de kwaliteit van de cases steeds hoger wordt en dat is mooi. Gelukkig is de drempel om mee te doen, laag gehouden. We vragen om een goed uitgewerkt verhaal en de winnaars van de voorgaande jaren zijn altijd bereid de nieuwe inzenders van tips te voorzien.”   

Op de website is meer te vinden over de award en hoe bedrijven een nominatie kunnen indienen. Inschrijven voor de nominatieronde is mogelijk tot 27 januari 2017. Daarna worden de inzendingen beoordeeld door een vakjury onder voorzitterschap van Ment Kuiper, IDMK Trainingen / Beeckestijn Business School.

 

Over het B2B Marketing Forum

In 2010 introduceerde B2B-marketingbureau spotONvision het B2B Marketing Forum in Nederland. Het B2B Marketing Forum is een jaarlijks terugkerend event dat zich richt op business-to-business marketing- en communicatieprofessionals en is geboren uit behoefte kennis en inspiratie te delen met B2B-vakgenoten.


Verdien jij de B2B Marketing Award?
Nomineer nu de B2B Marketing Case van 2017!

Amsterdam, 16 november 2016 –  Wat is de beste B2B marketingcase van Nederland? Welk bedrijf mag zich een jaar lang de B2B marketing strateeg van ons land noemen? Dit wordt onthuld tijdens het B2B Marketing Forum op 16 maart 2017 op Kasteel de Wittenburg. Voor de 8e keer worden hier cases en ervaringen in business-to-business uitgewisseld met als doel B2B Marketing in Nederland te accelereren. Vanaf vandaag kunnen bedrijven zich aanmelden voor de felbegeerde B2B Marketing Award.

B2B Marketing Forum is hét platform waar (internationale) B2B marketing professionals bijeenkomen om het innovatieve thema Hacking Modern Marketing hands-on aan te pakken. B2B Marketing Forum is de voorloper waarbij elk jaar de nieuwste en meest innovatieve marketingstrategieën en middelen besproken worden met als doel alle B2B marketing professionals samen te brengen en het vakgebied naar een hoger niveau te tillen. De award wordt dan ook uitgereikt aan de organisatie die, met haar marketingstrategie, met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

De vakjury bestaat dit jaar uit: Ment Kuiper, directeur IDMK Trainingen, Nord van de Mosselaer, senior Marketing Communications Manager Enterprise Market bij Tele2 Nederland, Marije van Donselaar, hoofd Marketing Strategie bij Nuon Business Nederland en Jan van Ginkel, manager sponsoring en events bij AT5 en RTV Noord-Holland. Samen met de stem van het publiek zullen zij op 16 maart 2017 bepalen wie de winnaar is. AFAS Software heeft de felbegeerde B2B Marketing Award vorig jaar gewonnen en liet o.a. ABN Amro Lease en Rabobank achter zich met de case rondom ‘De Accountancyscan’.

Over de B2B Marketing Award

Op https://www.b2bmarketingforum.nl/award is alle informatie te vinden over de award en hoe bedrijven een nominatie kunnen indienen. Inschrijven voor de nominatieronde is mogelijk tot 27 januari 2017.

In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Het B2B Marketing Forum is gestart met het doel om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Door middel van de award speelt de organisatie in op de behoefte van professionals om ervaring in de business-to-business uit te wisselen.

AFAS Software winnaar van de B2B Marketing Award 2016

Amstelveen, 18 maart 2016 – Onder groot applaus is gisteren tijdens het B2B Marketing Forum in DeFabrique te Utrecht de B2B Marketing Award 2016 uitgereikt aan AFAS Software. Er waren drie genomineerden die live op het podium stonden om hun case te presenteren aan het publiek. Na de presentaties had het publiek de mogelijkheid om te stemmen en in combinatie met het juryoordeel rolde AFAS Software als winnaar uit de bus.

De jury over de case:

De winnende case ‘De Accountancy Scan’ is een mooi voorbeeld van een complete en crossmediale marketingaanpak. AFAS heeft zichzelf uitgedaagd om eerder in het aankoopproces met potentiële klanten in aanraking te komen.

De focus op online leadgeneratie heeft er bij AFAS toe geleid dat een groot gedeelte van dat proces inmiddels is geautomatiseerd. Zo creëert AFAS bovenop de bestaande marketingmachine een modern en schaalbaar online marketingplatform met focus content om de doelgroepen eerder te bereiken en te raken.

De jury bestond dit jaar uit voorzitter Ment Kuiper van IDMK Trainingen, Nord van de Mosselaer van Tele2 en Marije van Donselaar van Nuon Business Nederland.

De overige twee genomineerden voor de B2B Marketing Award waren: Rabobank met de campagne IkGaStarten.nl en ABN AMRO Lease met hun campagne voor meer online lease-aanvragen. Vorig jaar sleepte Canon Nederland de award in de wacht.

Over de B2B Marketing Award

In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B-marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.

Over spotONvision

spotONvision is een demand generation agency, een modern B2B-marketingbureau, dat organisaties helpt hun omzet te verhogen. Wij creëren en implementeren geïntegreerde sales- en marketingstrategieën om je klant door de customer journey te leiden. We begeleiden je met lead generatie, lead nurturing, sales enablement en klantmarketing.

Om toekomstvaste resultaten te behalen adviseren wij onze klanten aan de hand van de belangrijkste pijlers van B2B-marketing: buyer persona’s en customer journeys, contentmarketing, lead management, en marketing technologie, zoals marketing automation en dashboards. Zo helpen we marketingteams met hun transformatie naar resultaatgerichte teams die niet alleen de beste ROI maar ook de beste klantbeleving leveren.

Met een ruime ervaring in B2B-marketing, sales en communicatie, werkt spotONvision onder meer voor klanten als AFAS, Elsevier, EY, Interpolis, Nuon, Sabic, Schiphol en T-Mobile Zakelijk.

Bovendien maakt spotONvision zich hard voor het uitwisselen van B2B-marketingkennis onder marketeers en richtte in 2010 het B2B Marketing Forum en de B2B Marketing Award op.

www.spotonvision.com
Twitter: @spotONvision

Live chat ontpopt zich als voorkeurskanaal voor zakelijk contact

~ TNS NIPO en spotONvision onderzoeken klantbeleving en klantbehoeftes in B2B ~

Amstelveen, 17 maart 2016. In hun serie jaarlijkse onderzoeken voegen spotONvision en TNS NIPO vandaag een nieuwe studie toe, die helemaal ingaat op de thema’s klantfeedback, klantbeleving en customer engagement. Voor het grootschalige onderzoek ‘Klantcontact in B2B 2016’ vroegen ze bedrijven naar het contact met hun zakelijke leveranciers. De onderzoeksresultaten worden vandaag bekend gemaakt tijdens het B2B Marketing Forum te Utrecht, een spotONvision-initiatief voor de B2B-marketing community.

TNS NIPO onderzoekster Linda Cornelissen: “We benchmarkten het klantcontact tussen verschillende branches. We onderzochten hoe vaak leveranciers contact hebben met hun klanten, via welk kanaal en of ze een vaste of wisselende contactpersoon hebben. Ook vroegen we welke contactbehoefte klanten eigenlijk hebben en welk kanaal hun voorkeur heeft.”

De bevindingen van de studie zijn gebaseerd op in totaal 661 klantrelaties met zakelijke leveranciers bij 186 bedrijven met meer dan 10 medewerkers. Opvallend is de hoge contactfrequentie met IT-software leveranciers: in bijna 3 op de 10 gevallen is dat wekelijks of zelfs dagelijks. De mobiele telefonie- en internetsector leveren daarentegen amper meer contact op dan een bedrijfspensioen.

De top-twee voorkeurskanalen zijn beiden een vorm van persoonlijk contact:

  1. De persoonlijke ontmoeting met de leverancier zelf heeft de voorkeur.
  2. Live chat ontpopt zich als een heel belangrijk voorkeurskanaal voor zakelijk contact.

“Ergens verbaast het niet. We willen steeds meer behandeld worden als een consument. Onze persoonlijke ervaringen zijn van invloed op hoe we zakelijk bediend willen worden: snel en actief. De opkomende populariteit van WhatsApp en SMS is dus zeker te verklaren,” aldus Ingrid Archer, Managing Partner van spotONvision.

In het onderzoek worden ook het callcenter en het vaste klantteam belicht. Tevens blijkt dat een derde van de afnemers van zakelijke diensten bereid is meer te betalen voor (meer) persoonlijk contact. Vooral bij contact met leveranciers van hard- of software en bij telecomleveranciers is dat het geval. Het rapport eindigt met praktische tips voor zowel de B2B-professional als de B2B-leverancier.

‘Klantcontact in B2B 2016’ is te vinden op de websites van TNS NIPO en van spotONvision,

Over spotONvision

spotONvision is een demand generation agency, een modern B2B-marketingbureau, dat organisaties helpt hun omzet te verhogen. Wij creëren en implementeren geïntegreerde sales- en marketingstrategieën om je klant door de customer journey te leiden. We begeleiden je met lead generatie, lead nurturing, sales enablement en klantmarketing.

Om toekomstvaste resultaten te behalen adviseren wij onze klanten aan de hand van de belangrijkste pijlers van B2B-marketing: buyer persona’s en customer journeys, contentmarketing, lead management, en marketing technologie, zoals marketing automation en dashboards. Zo helpen we marketingteams met hun transformatie naar resultaatgerichte teams die niet alleen de beste ROI maar ook de beste klantbeleving leveren.

Met een ruime ervaring in B2B-marketing, sales en communicatie, werkt spotONvision onder meer voor klanten als AFAS, Elsevier, EY, Interpolis, Nuon, Sabic, Schiphol en T-Mobile Zakelijk.

Bovendien maakt spotONvision zich hard voor het uitwisselen van B2B-marketingkennis onder marketeers en richtte in 2010 het B2B Marketing Forum en de B2B Marketing Award op.

Twitter: @spotONvision

Over TNS NIPO

TNS NIPO is een van de meest toonaangevende marktonderzoekbureaus van Nederland. Onze organisatie maakt onderdeel uit van de wereldwijde TNS Group. TNS NIPO helpt haar klanten betere beslissingen te nemen. Ze adviseert haar klanten bij het realiseren van groeistrategieën op het gebied van nieuwe marktintroducties, innovatie, branding en stakeholder management.

Op basis van nieuwe en beproefde onderzoeksmethoden, onze expertkennis en door écht te luisteren, komen we met advies op maat. Concrete aanbevelingen die de klant direct verder helpen.

Met kantoren in meer dan tachtig landen heeft TNS toegang tot meer consumenten wereldwijd dan welk ander onderzoeksbureau dan ook. Daarom weet TNS als geen ander menselijke gedragingen in elke culturele, economische en politieke omgeving te duiden.

TNS maakt deel uit van Kantar, een van de grootste marketinginformatie- en consultancygroepen ter wereld.

www.tns-nipo.com

Twitter: @TNSNIPO

————————————————————————————

Zojuist verschenen: onderzoek ‘Van ROI naar customer journey succes’

Amstelveen, 17 maart 2016 – Ook dit jaar heeft B2B-marketingbureau spotONvision onderzoek gedaan naar de status van B2B Marketing Performance Management in Nederland. In het onderzoek van 2015 lag de nadruk op het aantonen van de marketing-ROI. Dit jaar is er gekozen voor een nieuwe invalshoek: ROI en de customer journey.

Het onderzoeksrapport Van ROI naar customer journey succes wordt vandaag gelanceerd tijdens de 7e editie van het B2B Marketing Forum.

Uit internationale CMO-onderzoeken blijkt dat er een toenemende aandacht is voor customer journey management. Meer en meer CMO’s gebruiken de customer journey fasen als structuur voor het vaststellen van marketingbudgetten en het lijkt erop dat het ‘customer journey denken’ hiermee een weg heeft gevonden naar de directiekamer.

spotONvision wilde weten of en hoe B2B-marketingdirecteuren in Nederland het ‘customer journey denken’ ook al omarmen en of ze de marketingresultaten kunnen meten aan de hand van de customer journey.

Het onderzoek is gebaseerd op 18 interviews met een selecte groep CMO’s en marketingdirecteuren van toonaangevende Nederlands B2B-organisaties van onder andere ABN AMRO Bank, Nuon, Philips Lighting, Robeco en Unit4.

Opvallende resultaten

Adwin Gerritsen, senior consultant bij spotONvision: “B2B-marketeers zijn vooral gericht op leadgeneratie en acquisitie, waardoor er vaak nog geen sprake is van integraal customer journey management.

Wel zien we dat marketeers qua meetmodellen en processen vooruitgaan. Zo blijkt dat organisaties steeds vaker gebruik maken van marketing automation; inmiddels gebruikt 78% van de respondenten een marketing automation systeem (t.o.v. 72% in 2015).”

“Op het gebied van reporting en dashboarding is echter nog veel winst te behalen. Veel organisaties hebben nog geen integraal beeld van marketing performance. Data zijn nog vaak aanwezig in verschillende bronnen waardoor handwerk nodig is om de data op te halen. Hierdoor kunnen de marketingresultaten over de customer journey nog niet inzichtelijk gemaakt worden,” aldus Shimon Ben Ayoun, Managing Partner van spotONvision.

Op www.spotonvision.com/mpm vind je meer informatie over het Marketing Performance Management onderzoek en is het volledige onderzoeksrapport te downloaden.

Over spotONvision

spotONvision is een demand generation agency, een modern B2B-marketingbureau, dat organisaties helpt hun omzet te verhogen. Wij creëren en implementeren geïntegreerde sales- en marketingstrategieën om je klant door de customer journey te leiden. We begeleiden je met lead generatie, lead nurturing, sales enablement en klantmarketing.

Om toekomstvaste resultaten te behalen adviseren wij onze klanten aan de hand van de belangrijkste pijlers van B2B-marketing: buyer persona’s en customer journeys, contentmarketing, lead management, en marketing technologie, zoals marketing automation en dashboards. Zo helpen we marketingteams met hun transformatie naar resultaatgerichte teams die niet alleen de beste ROI maar ook de beste klantbeleving leveren.

Met een ruime ervaring in B2B-marketing, sales en communicatie, werkt spotONvision onder meer voor klanten als AFAS, Elsevier, EY, Interpolis, Nuon, Sabic, Schiphol en T-Mobile Zakelijk.

Bovendien maakt spotONvision zich hard voor het uitwisselen van B2B-marketingkennis onder marketeers en richtte in 2010 het B2B Marketing Forum en de B2B Marketing Award op.Twitter:  http://www.twitter.com/spotonvision

—————————————————————————————————–

Nominaties B2B Marketing Award 2016 bekend

Amstelveen, 18 februari 2016 – Op 17 maart zal de juryvoorzitter de B2B Marketing Award 2016 uitreiken. De uiteindelijke winnaar wordt na afloop van het dagprogramma van het B2B Marketing Forum samen met de jury door het aanwezige publiek gekozen. Eerst mogen de kandidaten hun case in enkele minuten aan het publiek presenteren.

De genomineerden van 2016 zijn:

ABN AMRO Lease, met ‘Meer online lease-aanvragen’.

Door de website van een informatiekanaal te transformeren naar een leadkanaal, wil ABN AMRO Lease de ‘digital presence’ versterken. De nadruk ligt hierbij op het genereren van online lease-aanvragen.

AFAS Software, met ‘Een contentmarketing case’.

AFAS heeft zichzelf uitgedaagd om eerder in het aankoopproces met potentiële klanten in aanraking te komen. Zo creëert AFAS bovenop de bestaande marketingmachine een modern en schaalbaar online marketingplatform met focuscontent om de doelgroepen eerder te engagen.

Rabobank met ‘IkGaStarten: vernieuwd’.

De uitdaging was om IkGaStarten door te ontwikkelen zodat dit platform met content en vormgeving nieuwe starters blijft aanspreken. Daarnaast zijn het vergroten van het bereik en conversie naar Rabobank belangrijke aandachtspunten.

De vakjury die de kandidaten heeft geselecteerd, bestaat uit Ment Kuiper (IDMK/CustomerTalk), Marije van Donselaar (Nuon) en Nord van de Mosselaer (Tele2).

De drie kanshebbers staan op het podium op 17 maart a.s. in ‘DeFabrique’ – live! – Zij gaan de strijd met elkaar aan tijdens het B2B Marketing Forum. De uiteindelijke winnaar gaat naar huis met de Award, een opleidingscheque van Beeckestijn Business School / IDMK en een masterclass van spotONvision. Alle award-inzenders ontvangen als blijk van dank voor het inzenden een exemplaar van Joseph Jaffe’s bestseller ‘Flip the Funnel’.

Over de B2B Marketing Award

In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B-marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen om op die manier het werk- en denkniveau helpen te vergroten.

Over spotONvision

spotONvision is een B2B-marketingbureau dat is opgericht in 2006. Vanaf de beginjaren heeft spotONvision een behoorlijke trackrecord opgebouwd door marketingprofessionals te helpen met hun strategie en groei van de pijplijn. Met passie voor het B2B-marketingvak en veel kennis van het B2B-koopproces, contentmarketing en marketingtechnologie, gelooft spotONvision in klantgerichte marketing en in een totaalaanpak. Door strategie, uitvoering en technologie samen te brengen, helpt spotONvision bij het verhogen van de waarde van marketing binnen de organisatie van haar klanten.

Met de vier pijlers van onze visie: inzicht in de koper, Contentmarketing, lead management en marketing automation en onze hands-on strategische B2B-marketingprofessionals, helpen wij onze klanten met de groei van hun pijplijn, geloofwaardigheid en waarde.

Met een ruime ervaring in marketing, sales en communicatie, werkt spotONvision onder meer voor klanten als AFAS, Elsevier, Interpolis, Nuon, Schiphol en Vodafone Zakelijk.

Bovendien maakt spotONvision zich hard voor het uitwisselen van B2B-marketingkennis onder marketeers en richtte in 2010 het B2B Marketing Forum op.

—————————–

spotONvision en BBP media organiseren B2B Marketing Forum 2016

Amstelveen, 27 oktober 2015 – spotONvision organiseert ook dit jaar weer in samenwerking met BBP Media het B2B Marketing Forum. Het B2B Marketing Forum biedt marketing- en communicatieprofessionals de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten en te inspireren. De 7e editie van dit jaarlijkse event zal plaatsvinden op: 17 maart 2016 in DeFabrique in Utrecht.

Het thema van het B2B Marketing Forum 2016 is: The great journey to customer growth. Op het programma staan meerdere on-site masterclasses die helpen om engagement met de koper en klant te verbeteren, maatwerkcampagnes te ontwikkelen voor klanten en target accounts, en de marketingtransformatie door te zetten van kostenpost naar omzetgenerator. Keynote spreker is dit jaar Joseph Jaffe, bekend van het succesvolle boek Flip the Funnel: How to use existing customers to gain new ones.

Ook wordt tijdens het forum de felbegeerde B2B Marketing Award uitgereikt. De award wordt uitgereikt aan de B2B-organisatie met de meest unieke marketingstrategie van het afgelopen jaar. Vorig jaar was Canon Nederland de trotse winnaar met hun case ‘The Exceptional Service Battle’.

Over spotONvision
spotONvision is een B2B-marketingbureau dat is opgericht in 2006. Vanaf de beginjaren heeft spotONvision een behoorlijke track record opgebouwd door marketingprofessionals te helpen met hun strategie en groei van de pijplijn. Met passie voor het B2B-marketingvak en veel kennis van het B2B-koopproces, contentmarketing en marketingtechnologie, gelooft spotONvision in klantgerichte marketing en in een totaalaanpak. Door strategie, uitvoering en technologie samen te brengen, helpt spotONvision bij het verhogen van de waarde van marketing binnen de organisatie van haar klanten.

Met een ruime ervaring in marketing, sales en communicatie, werkt spotONvision onder meer voor klanten als AFAS, Elsevier, Interpolis, Nuon, Schiphol en Vodafone Zakelijk. Bovendien maakt spotONvision zich hard voor het uitwisselen van B2B-marketingkennis onder marketeers en richtte in 2010 het B2B Marketing Forum op.

Over BBP Media
BBP Media is de nummer 1 uitgever in Nederland op gebied van marketing, e-commerce en customer service. Met titels als Twinkle, Telecommerce en binnen de marketingsector MarketingTribune, Customer Media Council, Marketingfacts en diverse gespecialiseerde vakcongressen biedt zij marketeers en bureaus een crossmediaal pakket aan van producten en diensten. In het blad MarketingTribune is B2B marketing een consequent terugkerend redactioneel item en ook op de site van MarketingTribune heeft B2B marketing een eigen platform.

—————————–

Inschrijving voor B2B Marketing Award 2016 geopend

Amstelveen, 15 oktober 2015 –  Tijdens het B2B Marketing Forum op 17 maart 2016 zal voor de zevende keer op rij de B2B Marketing Award worden uitgereikt. B2B marketingbureau spotONvision, de organisator van het forum, zet op deze manier de meest unieke marketingstrategie van het afgelopen jaar in de spotlights.

Het B2B Marketing Forum biedt marketeers de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten en te inspireren. Het is ‘the place to be’ voor iedere B2B marketing en communicatie-professional. De award wordt dan ook uitgereikt aan de organisatie die, met haar marketingstrategie, met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

Op de website https://www.b2bmarketingforum.nl/award is alle informatie te vinden over de award en hoe bedrijven een nominatie kunnen indienen. Inschrijven voor de nominatieronde is mogelijk tot 30 januari 2016. Daarna worden de inzendingen beoordeeld door een vakjury.

De vakjury bestaat dit jaar uit: Ment Kuiper, directeur bij IDMK Trainingen, Nord van de Mosselaer, sr. Marketing Communications Manager Enterprise Market bij Tele2 Nederland en Marije van Donselaar, hoofd Marketing Strategie bij Nuon Business Nederland. Samen met de stem van het publiek zullen zij op 17 maart 2016 bepalen wie de winnaar is. Tijdens het B2B Marketing Forum 2015 sleepte Canon Nederland de prestigieuze prijs in de wacht met hun case ‘The Exceptional Service Battle’.

Over de B2B Marketing Award

In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Ingrid Archer, ingrid@spotonvision.com

—————————–

Canon Nederland winnaar van de B2B Marketing Award 2015

Woerden/Amstelveen, 18 maart 2015

Onder groot applaus is gisteren tijdens het B2B Marketing Forum in DeFabrique te Utrecht de B2B Marketing Award uitgereikt aan Canon Nederland. Er waren drie genomineerden die live op het podium stonden om hun case te presenteren aan het publiek. Na de presentaties had het publiek de mogelijkheid om te stemmen en in combinatie met het juryoordeel rolde Canon Nederland als winnaar uit de bus.

De jury over de case:

De winnende case ‘The exceptional service battle’ was duidelijk in zijn eenvoud: smart-doelstellingen en een prachtige ROI. De marketeers van Canon hebben de serviceafdeling, die dagelijks klantcontact heeft, ingezet om in korte tijd ambitieuze verkoopdoelstellingen te realiseren. De borging van het leadproces en het inzicht daarin heeft de serviceafdeling extra gemotiveerd.

De jury bestond dit jaar uit voorzitter Ment Kuiper van Lumido Business Media, Truus Koppelaar van AFAS Software en Nord van de Mosselaer van Tele2.

De overige twee genomineerden voor de B2B Marketing Award waren: IBM met de campagne #WatsCooking en De Persgroep met de campagne ‘De best bekeken media van Nederland’. Vorig jaar sleepte Philips Lighting de Award in de wacht.

Over de B2B Marketing Award

In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Ingrid Archer, ingrid@spotonvision.com

—————————–

Persbericht maart 2015

Nieuw onderzoek: Kunnen B2B-marketeers ROI aantonen?

-Digital transformation, technology adoption and pressure from management drive marketers to show ROI-

Amstelveen, 17 maart 2015 – Vandaag publiceert en presenteert spotONvision, een toonaangevend B2B-marketingbureau in Nederland, de resultaten van een kwalitatief onderzoek over marketing performance management (MPM). De studie is gebaseerd op diepte-interviews met marketing directeuren van toonaangevende B2B-bedrijven in Nederland.

Het doel van het rapport is om te begrijpen met welke uitdagingen marketeers geconfronteerd worden om hun waarde voor het bedrijf te bewijzen, hoe ze de ROI te meten en hoe zij van plan zijn om hun inspanningen in de komende maanden en jaren te verbeteren. Met het onderzoek zijn belangrijke inzichten verkregen in de best practices en de industriespecifieke uitdagingen van toonaangevende bedrijven in de IT, financiële diensten, Utilities, Media & Communicatie, Techniek, Logistiek, Groothandel, Productie en Professional Services.

Gebrek aan vertrouwen in marketing als bijdrager aan de bedrijfsresultaten

De resultaten van de survey onthullen een sterke bezorgdheid over de manier waarop marketing wordt gezien door de directie en een schijnbaar gebrek aan vertrouwen in het vermogen van marketing om bij te dragen aan de omzet. Adwin Gerritsen, senior consultant bij spotONvision: “Er is een duidelijk verband tussen organisaties waar het topmanagement duidelijke resultaatverantwoordelijkheid neerlegt bij marketing en hun volwassenheid in marketing performance management. Ook zien we dat organisaties die marketingtechnologie zoals marketing automation hebben doorgevoerd, duidelijk in de lead zijn met marketing performance management.”

Ondanks de zorgen over de manier waarop marketing wordt gezien binnen hun organisaties, geeft het onderzoek ook een positieve kijk op de huidige transformatie die plaatsvindt in marketing en de rol van marketing performance management in die transformatie. De veranderingen bieden een kans om de perceptie en de mindset van leidinggevenden, dat marketing een kostenpost zou zijn, te veranderen.

Innovatieve oplossingen maken marketeers efficiënter

Bovendien betekent deze transformatie een kans voor marketing om beter inzicht te krijgen in welke van de activiteiten en inspanningen het meest bijdragen aan het genereren van inkomsten en klanttevredenheid. “B2B-marketeers zijn gedreven om de volgende stappen te nemen,” zegt Shimon Ben Ayoun, medeoprichter en Managing Partner van spotONvision. “We werken dagelijks nauw samen met B2B-marketeers en we zien hoe innovatieve oplossingen zoals marketing automation hen steeds efficiënter en effectiever maken, waardoor ze betere resultaten bereiken zonder verhoging van middelen of budget.”

Het onderzoeksrapport ‘Kunnen B2B-marketeers ROI aantonen?’ is nu beschikbaar op de spotONvision website en wordt vandaag gepresenteerd als keynote sessie op het B2B Marketing Forum in Utrecht.

Over spotONvision

spotONvision is een B2B-marketingbureau dat is opgericht in 2006. Vanaf de beginjaren heeft spotONvision een behoorlijke track record opgebouwd door marketingprofessionals te helpen met hun strategie en groei van de pijplijn. Met passie voor het B2B-marketingvak en veel kennis van het B2B-koopproces, contentmarketing en marketingtechnologie, gelooft spotONvision in klantgerichte marketing en in een totaalaanpak. Door strategie, uitvoering en technologie samen te brengen, helpt spotONvision bij het verhogen van de waarde van marketing binnen de organisatie van haar klanten.

spotONvision werkt onder meer voor klanten als Canon, DHL Express, Elsevier, Interpolis, Nuon, Robeco, TomTom, en Vodafone.

Bovendien maakt spotONvision zich hard voor het uitwisselen van B2B-marketingkennis onder marketeers en richtte in 2010 het B2B Marketing Forum op.

twitter: @spotonvision

Voor meer informatie: Ingrid Archer, ingrid@spotonvision.com

—————————–

Persbericht februari 2015

Genomineerden B2B Marketing Award 2015 bekend

– Canon Nederland, IBM Nederland en De Persgroep op het podium op 17 maart –

Op 17 maart zal tijdens het B2B Marketing Forum in Utrecht de B2B Marketing Award uitgereikt worden. Een deskundige jury heeft bekend gemaakt welke drie ingezonden B2B-cases kans maken om deze award in de wacht te slepen. De genomineerden in het kort:

Canon Nederland nomineert zich met de campagne The Exceptional Service Battle waarbij de Canon service engineers een ‘battle’ met elkaar zijn aangegaan en in de watten zijn gelegd voor het behalen van extra verkoopdoelstellingen.

Bij de genomineerde IBM campagne #WatsCooking was de uitdaging om niet-IT doelgroepen op originele, multidisciplinaire wijze laten zien wat zelflerende computersystemen kunnen betekenen voor hun werkterrein.

De Persgroep nomineert zich met de campagneDe best bekeken media van Nederland’. Het is  een campagne om de vergeten factor ‘aandacht’ weer op de kaart te zetten. Aandacht is juist waar nieuwsmedia in uitblinken.

De nominaties zijn gekozen door een jury bestaande uit voorzitter Ment Kuiper, directeur Lumido Business Media & actief in marketingondersteuning en -opleidingen, Truus Koppelaar, directeur Marketing & Communicatie bij AFAS Software en Nord van de Mosselaer, Marketing Communications Manager Enterprise Market bij Tele2.

Juryvoorzitter Ment Kuiper. “De genomineerde cases blinken uit omdat er vooral scherpe doelstellingen waren gesteld en de accountability van het verhaal duidelijk is. Het is mooi dat we ook dit jaar weer mooie B2B-cases in de spotlights kunnen zetten. Ik kijk uit naar de presentaties op 17 maart.”

De drie kanshebbers staan op het podium op 17 maart a.s. in ‘DeFabrique’ – live! – Zij gaan de strijd met elkaar aan tijdens het B2B Marketing Forum. Het publiek bepaalt samen met de jury wie er wint.

Over de B2B Marketing Award

In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.

—————————–

Persbericht maart 2014

Philips Lighting winnaar van de B2B Marketing Award 2014
Woerden, 14 maart 2014 Gisteren is tijdens het B2B Marketing Forum in DeFabrique te Utrecht de B2B Marketing Award uitgereikt aan Philips Lighting. Er waren drie genomineerden die gisteren live op het podium stonden om hun case te presenteren aan het publiek. Na de live presentaties had het publiek de mogelijkheid om te stemmen, in combinatie met het juryoordeel rolde Philips Lighting als winnaar uit de bus.

Over de Philips Lighting case:
Philips Lighting gebruikt het nieuw geopende Rijksmuseum als showcase om LED-verlichting onder de aandacht te brengen. Philips gebruikt hierbij een ‘outside-in’ benadering en laat anderen het verhaal vertellen.

De juryvoorzitter over de case:
“Wat van Philips een winnaar maakt is met name terug te vinden in de consistentie van de case, het vooraf stellen van doelen die achteraf worden geëvalueerd en de anderen het verhaal te laten vertellen.”

Reactie van de winnaars:
“Heel erg trots. Philips staat toch niet bekend als marketing bedrijf en we winnen hier toch een B2B Marketing Award met het Rijksmuseum. Doordat je de klant laat vertellen hoe goed we zijn dat is de truc. We hebben echt iets goed gedaan en daarmee de klant trots gemaakt en op basis daarvan hebben we het verhaal ook op andere kunnen overbrengen en daarmee kunnen inspireren en dat is in dit geval wel een succes case geweest”

De jury bestond dit jaar uit voorzitter Ment Kuiper, actief in marketingondersteuning en -opleidingen, Truus Koppelaar, AFAS Software en Tristan Lavender, Deloitte.

De overige twee genomineerden voor de B2B Marketing Award waren Canon Nederland en DSM Engineering Plastics

Over de B2B Marketing Award
In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.

—————————–

Genomineerden B2B Marketing Award 2014 bekend
– Canon Nederland, DSM Engineering Plastics en Philips Lighting op het podium op 13 maart –

Amstelveen/Utrecht, 26 februari 2014 Op 13 maart zal tijdens het B2B Marketing Forum in Utrecht de B2B Marketing Award uitgereikt worden. Een deskundige jury heeft bekend gemaakt welke drie ingezonden B2B-cases kans maken om deze award in de wacht te slepen.

De genomineerden in het kort:
Canon Nederland wilde een nieuwe propositie op de kaart zetten bij haar relaties, de eigen klanten en leveranciers. Dit deden zij met 20 multichannel evenementen. Vanuit hun doelstelling wordt stapsgewijs het hele proces doorlopen waarbij het eindresultaat ‘in beeld’ wordt gebracht.

Bij genomineerde DSM Engineering Plastics staat de geïntegreerde benadering centraal waarbij het DSM verhaal zich toespitst op specifieke klanten en doelgroepen met als doel een voorkeur voor DSM te creëren. Daarvoor worden de nodige kanalen ingezet waarbij een app centraal staat in de uitwerking van het concept.

Philips Lighting gebruikt het nieuw geopende Rijksmuseum als showcase om LED-verlichting onder de aandacht te brengen. Philips gebruikt hierbij een ‘outside-in’ benadering en laat anderen het verhaal vertellen.

De nominaties zijn gekozen door een jury bestaande uit voorzitter Ment Kuiper, actief in marketingondersteuning en -opleidingen, Truus Koppelaar, AFAS Software en Tristan Lavender, Deloitte.

Juryvoorzitter Ment Kuiper. “Het is mooi dat we een manier hebben gevonden om B2B-cases in de spotlights te zetten. We zijn ons er wel van bewust dat met name grote bekende bedrijven in de finale staan, terwijl er ook kleine spelers uit de B2B-sector hebben meegedaan. Deelname wordt enorm gewaardeerd en daarom zal de jury i.s.m. spotONvision en Beeckestijn Business School een initiatief starten om kandidaten te begeleiden bij het bouwen van een B2B-case, in alle facetten, van inhoud tot presentatie. Alle deelnemers krijgen dan ook een uitnodiging voor zo’n masterclass.“

De drie kanshebbers staan op het podium op 13 maart a.s. in ‘DeFabrique’ – live! – Zij gaan de strijd met elkaar aan tijdens het B2B Marketing Forum. Het publiek bepaalt samen met de jury wie er wint. Heeft een van de finalisten nu al jouw voorkeur?

—————————–

Persbericht november 2013

Inschrijving voor B2B Marketing Awards 2014 geopend

Amsterdam/Woerden, 19 november 2013  Tijdens het B2B Marketing Forum op 13 maart 2014 zal voor de vijfde keer op rij de B2B Marketing Award worden uitgereikt. Organisator B2B marketingbureau spotONvision zet, in samenwerking met BBP Media, op deze manier de meest unieke organisatie en marketingstrategie in de spotlights. De winnaar zal bekend worden gemaakt op 13 maart 2014 in ‘DeFabrique’ te Utrecht.

Het Forum biedt marketeers de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten en te inspireren. Het is ‘the place to be’ voor de B2B marketing en communicatie-professional. De Award wordt dan ook uitgereikt aan de organisatie die, met haar marketingstrategie, met kop en schouders boven anderen uitsteekt.

De vakjury bestaat dit jaar uit: De juryvoorzitter Ment Kuiper. Hij is directeur bij Novis Competence Center en docent bij Lectric. Hij wordt vergezeld door de juryleden: Tristan Lavender, Corporate content manager bij Deloitte en Truus Koppelaar, directeur marketing en communicatie van AFAS Software. Zij zullen met de stem van het publiek op 13 maart 2014 bepalen wie de winnaar is. Tijdens het B2B Marketing Forum in 2013 sleepte Food Reporter van Deli XL de prestigieuze prijs in de wacht.

—————————–

Persbericht

SpotONvision en BBP Media organiseren B2B Marketing Forum 2014

Amsterdam/Woerden, 14 oktober 2013 – Twee toonaangevende organisaties op gebied van B2B-marketing slaan vanaf komend jaar de handen ineen en organiseren samen het B2B Marketing Forum.

Het congres

De 5e editie van dit jaarlijkse event zal plaatsvinden op: 13 maart 2014 in DeFabrique in Maarssen.
Tijdens het B2B Marketing Forum wordt ook de felbegeerde B2B Marketing Award uitgereikt aan de organisatie die het afgelopen jaar geëxcelleerd heeft op gebied van B2B marketingstrategie.

Met deze samenwerking wordt inhoudelijke b2b marketingkennis, mediabereik en organisatiekracht gebundeld waardoor een verdere uitbouw van het congres mogelijk wordt, zowel inhoudelijk als wat betreft service aan bezoekers en sponsors.

spotONvision is een B2B marketing- en communicatiebureau gericht op innovatie in B2B marketing. Met passie voor het B2B marketingvak en veel kennis van het B2B koopproces, contentmarketing, lead management en marketing automation, gelooft spotONvision in klantgerichte marketing en in een totaalaanpak. Met meer dan 30 jaar ervaring in Marketing, Sales en Communicatie werkt spotONvision voor klanten als Achmea, Elsevier, Kennedy van der Laan, Leaseplan, TomTom, Vattenfall en Vodafone. spotONvision houdt regelmatig gratis webinars èn is initiatiefnemer geweest van het jaarlijkse B2B Marketing Forum en de bijbehorende award.

BBP Media is de nummer 1 uitgever in Nederland op gebied van marketing, e-commerce en customer service. Met titels als Twinkle, Telecommerce en binnen de marketingsector MarketingTribune, Customer Media Council, Marketingfacts en diverse gespecialiseerde vakcongressen biedt zij marketeers en bureaus een crossmediaal pakket aan van producten en diensten. In het blad MarketingTribune is B2B marketing een consequent terugkerend redactioneel item en ook op de site van MarketingTribune heeft B2B marketing een eigen platform.

—————————–

Persberichten B2B Marketing Forum 2013

Persbericht

Food Reporter van Deli XL wint B2B Marketing Award 2013

Amsterdam, 15 maart 2013 – Food Reporter, het online platform voor succesverhalen in de horeca, is zelf een succesverhaal geworden. Het project van groothandel Deli XL is tijdens het B2B Marketing Forum in Amsterdam uitgeroepen tot winnaar van de B2B Marketing Award 2013. De jury waardeerde vooral de geringe investering en het enthousiasme van de initiatiefnemers.

Tijdens het B2B Marketing Forum maakten drie cases kans op de titel. De Rabobank begon in 2008 met het project ‘Ik ga starten’ om meer te doen richting ondernemers die hun eigen bedrijf wilden starten. KLM was kanshebber vanwege het interactief traject om ‘slapende’ klanten weer een reis te laten boeken. Deli XL gooide hoge ogen met Food Reporter, waar de succesverhalen van horecazaken worden belicht. Door de stemmen van het publiek in de zaal en het oordeel van de jury samen te voegen, werd de winnaar bepaald. Het bleek dat de jury en het publiek het eens waren over de winnaar, en zo kondigde juryvoorzitter Hans Molenaar van Beeckestijn Business School trots de winnaar aan: Food Reporter.

Het platform startte in 2010 met video’s op Youtube en een Twitter-account om succesverhalen in de horeca te laten zien. “Dat gaat ideaal met Twitter. Je kunt het snel en eenvoudig delen. Het gaat niet goed in de horeca en we wilden juist een platform bieden met succesverhalen om anderen ook weer te inspireren. Dat is de kracht van het platform”, legt sociale media adviseur Marco van Davenhorst van Food Reporter uit.

Inmiddels wordt het platform, inclusief website, gebruikt als podium met een eigen community. Van Davenhorst: “Je eigen boodschap op het publiek afvuren, werkt niet meer. Je moet mensen betrekken bij je merk. Het gaat niet om ons verhaal, maar je bouwt samen aan een betere horecaomgeving.” Het is bijzonder dat dit werkt met een geringe investering. Volgens Van Davenhorst heeft het project nog geen tweeduizend euro gekost. “Een website, twee camera’s en twee microfoons is genoeg. Als je maar een leuk team hebt dat met passie aan de slag gaat met content.”

Food Reporter laat zien dat het maken van content verder gaat dan schrijven. Het jonge team gaat met een camera op zoek naar bijzondere horecaverhalen. De boodschap van Van Davenhorst is daarom eenvoudig: “Blijf niet achter je bureau zitten, maar ga gewoon op pad.” Deze aanpak komt vanuit de B2C, maar Food Reporter laat zien dat het ook in B2B werkt. “B2B draait om relaties en je kunt bedrijven betrekken bij je organisatie door een leuk initiatief te starten.” Van Davenhorst stelt dat je pas een relatie opbouwt als je mensen echt spreekt. “Maar je bouwt een nog mooiere relatie als je hen het podium geeft en niet zelf het podium pakt.”

—————————–

Genomineerden B2B Marketing Award 2013 bekend

~ Deli XL, KLM en Rabobank op het podium op 14 maart ~

Amsterdam 11 februari 2013 – Wie zijn er nog in de race om die felbegeerde B2B Marketing Award in de wacht te slepen? Welke ondernemingen blinken uit in overall B2B marketing performance? En hebben daarmee de jury overtuigd klaar te zijn om award in de wacht te slepen op donderdag 14 maart tijdens het B2B Marketing Forum? Na een intensief juryberaad zijn de finalisten voor de B2B Marketing Award 2013 bekend. De jury bestaat dit jaar uit Hans Molenaar van Beeckestijn Business School, Elly Langeveld van Xerox, Albert Jan Huisman van Kennedy van der Laan en Ment Kuiper van Novis Competence Center. Met trots presenteren zij dé finalisten:

  • Deli XL
  • KLM
  • Rabobank

Juryvoorzitter Hans Molenaar: “We moesten een keuze maken uit vele mooie cases. Ik vind het fantastisch dat de aandacht voor B2B en ook het niveau in B2B marketing zo enorm gegroeid is. Binnen B2B vormen digitale en sociale media steeds meer de hoeksteen van het marketingbeleid. De drie genomineerden hebben alle drie vernieuwing en effectiviteit hoog in het vaandel staan. Het zijn drie bijzondere cases die B2B marketeers zeker zullen inspireren”

Over de B2B Marketing Award

In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.

——————————

B2B Marketing Forum 2013 in het teken van de ‘Buyer Journey’

~ Samenwerking tussen marketing en sales belangrijk om deal te sluiten ~

Amsterdam, 8 januari 2013 – Een lead omzetten naar een echte verkoop blijkt vaak nog een lastig verhaal. Volgens Forrester Research is 93 procent van de gegenereerde leads nog niet klaar om te kopen op dat moment. Het is zelfs zo dat die aankoop zelfs niet in de eerstvolgende negentig dagen gebeurt. Het B2B Marketing Forum op 14 maart staat helemaal in het teken van het proces dat de koper doorloopt bij het aankopen van een product. B2B Marketingbureau spotONvision organiseert voor de vierde keer dit Forum in Amsterdam en met diverse keynotes, masterclasses, case studies is deze dag een must voor iedereen die in de Business-to-Business marketing en sales werkzaam is.

Klanten zoeken tegenwoordig zelf eerst naar informatie voordat ze naar bedrijven toe stappen. Marketeers zullen zich moeten inleven in de belevingswereld van potentiële kopers om het aankoopproces beter te kunnen begrijpen.

En zo staat het B2B Marketing Forum in het teken van de reis die de koper doormaakt. Het thema is ‘The Great Journey: van lead naar customer’. Onderwerpen die aan bod komen zijn buyer insights, marketingstrategieën, de relatie tussen sales en marketing, lead management en marketing automation, met sprekers van Hubspot, SiriusDecisions, Philips, NXP, UNIT4, TNS Nipo en vele anderen. Een van de keynote sprekers is Meta Karagianni van het wereldwijde onderzoeksbureau SiriusDecisions  Zij vertelt over het verbeteren van de sales en marketing alignment en het verhogen van de effectiviteit.

Keynote Nick Southgate zal op 14 maart zijn visie op het aankoopproces nader toelichten. Volgens de filosoof met jarenlange ervaring in de reclamewereld is een efficiënte manier van besluitvorming, nooit honderd procent betrouwbaar. Hij stelt vanuit een gedragsperspectief dat kopers eenvoudige beslissingen willen nemen. “Als je aanneemt dat mensen altijd de beste beslissing willen nemen en dat je hem kunt helpen door het aanbieden van de juiste informatie, dan heb je het mis. De informatie die je biedt is niet altijd de juiste informatie om een koper te helpen in dit proces”, legt de Brit uit.

De dagvoorzitter is Pep Rosenfeld, één van de oprichters van Boom Chicago en Artistic Director. Het volledige programma van het B2B Marketing Forum 2013 is hier te vinden. Inschrijven voor het Forum kan op deze website.

Tijdens het B2B Marketing Forum 2013 wordt traditiegetrouw ook de B2B Marketing Award uitgereikt. Organisator spotONvision zet, in samenwerking met Beeckestijn Business School, op deze manier de meest unieke organisatie en marketingstrategie in de spotlights. Op de website is meer te vinden over de award en hoe bedrijven een nominatie kunnen indienen. Inschrijven voor de nominatieronde is mogelijk tot 15 januari 2013. Daarna worden de inzendingen beoordeeld door een vakjury.

————————-

Business-to-Business in de spotlights met de B2B Marketing Award 2013

~ spotONvision en Beeckestijn Business School slaan handen ineen ~ 

Amsterdam, 19 november 2012 – Tijdens het B2B Marketing Forum 2013 zal voor de vierde keer op rij de B2B Marketing Award worden uitgereikt. Organisator B2B marketingbureau spotONvision zet, in samenwerking met Beeckestijn Business School, op deze manier de meest unieke organisatie en marketingstrategie in de spotlights. De winnaar zal bekend worden gemaakt op 14 maart 2013 in ‘De Overkant’ te Amsterdam.

Het Forum biedt marketeers de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten en te inspireren. Het is ‘the place to be’ voor de B2B marketing en communicatie-professional. De Award wordt dan ook uitgereikt aan de organisatie die, met haar marketingstrategie, met kop en schouders boven anderen uitsteekt.

Op www.b2bmarketingforum.nl/award is meer te vinden over de award en hoe bedrijven een nominatie kunnen indienen. Inschrijven voor de nominatieronde is mogelijk tot 15 januari 2013. Daarna worden de inzendingen beoordeeld door een vakjury.

Juryvoorzitter is drs. Hans M.M. Molenaar, directeur van de Beeckestijn Business School. Daarnaast is hij voorzitter van het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM). Hij houdt zich inhoudelijk bezig met marketing innovatie, digitale marketing strategie en CRM.  Hij zal met de overige juryleden en met de stem van het publiek op 14 maart bepalen wie de winnaar is. De overige juryleden zijn Ment Kuiper van Novis, Elly Langeveld van Xerox en Albert Jan Huisman van Kennedy van der Laan.

Tijdens het B2B Marketing Forum in 2012 sleepte de tapijttegelfabrikant Interface de prestigieuze prijs in de wacht met haar duurzame, innovatieve en klantgerichte strategie.

————————

Persberichten B2B Marketing Forum 2012

InterfaceFLOR wint NIMA B2B AWARD 2012!

Amstelveen, 21 maart 2011 – De winnaar van de NIMA B2B AWARD 2012 is bekend. InterfaceFLOR is door de vakjury en het publiek verkozen tot het Beste B2B Marketingbedrijf van 2012.

Drie bedrijven streden dit jaar om de titel ‘Beste B2B Marketingbedrijf van 2012′. Winnaar InterfaceFLOR had stevige concurrentie van Philips en Océ. Tijdens het B2B Marketing Forum in de Westergasfabriek in Amsterdam had elke finalist acht minuten de tijd om met een vurige pitch de vakjury en het publiek voor zich te winnen. Uiteindelijk mocht InterfaceFLOR de prestigieuze prijs in ontvangst nemen uit handen van juryvoorzitter Berd Warmelts.

De juryvoorzitter lichtte de keuze vanuit de vakjury toe: ‘De keuze was moeilijk. De vakjury was niet dezelfde mening toebedeeld als het publiek in de zaal. Ook de jury was enigszins verdeeld, waardoor het maar moeilijk tot een beslissing kwam. Uiteraard staat de voltallige jury achter de keuze het duurzame, innovatieve en klantgerichte InterfaceFLOR te bekronen en hen de award toe te kennen.’

—–

Grootste B2B marketing uitdaging van 2012 is nog altijd ‘nieuwe klanten werven’

– TNS NIPO B2B Marketing Barometer toont traditionele uitdagingen in digitaal tijdperk voor B2B marketeers –

Amsterdam 20 maart 2012 –  Nieuwe klanten winnen en het vergroten van de naamsbekendheid zijn in 2012 nog steeds de belangrijkste uitdagingen voor de Nederlandse B2B marketeers. Dat blijkt uit de tweede B2B Marketing Barometer van spotONvision en TNS NIPO, die vandaag gepresenteerd wordt tijdens het B2B Marketing Forum.

Reg van Steen, TNS NIPO: “Met deze tweede barometer, kan iedere B2B Marketeer zich nu echt spiegelen aan een collega professional. Wij dachten dat de marketeers met name digitale marketingtechnieken als voornaamste uitdaging zouden zien. Nu blijkt dat de digitale ontwikkeling nog steeds ondergeschikt is aan de traditionele uitdagingen voor marketeers.”

Deze tweede editie van de B2B Marketing Barometer, waarin onderzoek wordt gedaan naar de trends in B2B marketing, liet verder zien dat 28 procent van het budget naar online marketingmiddelen gaat. B2B marketeers investeren inmiddels evenveel in de website(s) van hun organisatie als in vakbeurzen, wat traditioneel altijd de grootste uitgavenpost was.

Waar een jaar geleden slechts 40 procent zich verdiepte in social media, is dat inmiddels gestegen naar 58 procent. Bij het inzetten van social media is de B2B marketeer vooral uit op het leggen van contact met de doelgroep. Daarnaast is contentmarketing in opkomst, en maar liefst een kwart van de ondervraagde marketeers biedt inmiddels via Youtube video content aan.

De TNS NIPO B2B Marketing Barometer 2012 is gebaseerd op onderzoek onder 246 professionals die verantwoordelijk zijn voor het marketing-, sales- en/of communicatiebeleid in een B2B-organisatie

———-
Finalisten NIMA B2B AWARD bekend

Amstelveen, 5 maart 2012 – Wie zijn er nog in de race om die felbegeerde NIMA B2B AWARD in de wacht te slepen? Welke ondernemingen blinken uit in overall B2B marketing performance? En hebben daarmee de jury overtuigd klaar te zijn om de battle aan te gaan op dinsdag 20 maart tijdens het B2B Marketing Forum. Na een intensief juryberaad zijn de finalisten voor de NIMA B2B AWARD 2012 bekend!

Met trots presenteert NIMA dé finalisten:

  • Phillips Hotel TV
  • Océ
  • InterfaceFLOR

Juryvoorzitter Berd Warmelts: “De finalisten zijn drie mooie bedrijven. Allen zeer vooraanstaand in hun eigen branche. Finalisten die ieder op eigen wijze opereren in hun markt en door de inzet van marketing zich weten te onderscheiden en een relevant aanbod bieden. Dat is duidelijk terug te zien in het resultaat. Deze bedrijven kruipen stuk voor stuk in de huid van de klant, bieden een totaaloplossing en spelen daarmee in op de klantbehoefte. Ik ben zeer nieuwsgierig wie zowel de jury als de zaal zal overtuigen op 20 maart”.

—–

NIMA en spotONvision gaan strategische samenwerking aan in B2B marketing

~ Organisaties bundelen krachten voor B2B marketing in Nederland ~

Amstelveen, 6 februari 2012 – Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) en online B2B marketing- en communicatiebureau spotONvision gaan een strategische samenwerking aan om zich in te zetten voor de B2B marketing discipline in Nederland. Beide partijen zetten zich al ruime tijd in voor B2B marketing in Nederland; NIMA met het expertiseplatform B2B en spotONvision met het B2B Marketing Forum en de B2B Marketing & Communicatie Award.

De strategische samenwerking vloeit voort uit het partnership dat beide partijen sinds dit jaar zijn aangegaan voor de NIMA B2B AWARD die tijdens het B2B Marketing Forum uitgereikt zal worden.

Berd Warmelts, bestuur expertiseplatform NIMA B2B: “Sinds de start van het expertise platform zien wij een groeiende groep ambitieuze B2B marketeers die deze discipline meer gewicht en gezicht wil geven. Dit is een taak waar wij aan zijn begonnen, maar samen met spotONvision kunnen we dit programma nog verder uitbouwen”.

Een eerste resultaat van de samenwerking is dat bijwonen van het B2B Marketing Forum 10 PE-punten oplevert voor de Senior Marketing Professional (SMP) titel. Naast het forum en de award zullen NIMA en spotONvision in 2012 meerdere Expert Classes en inspiratiesessies organiseren.

“De samenwerking met NIMA is voor ons een teken dat we er de afgelopen jaren in zijn geslaagd een evenement en award neer te zetten die er echt toe doet voor de B2B marketeer in Nederland“, zegt Ingrid Archer, Managing Partner bij spotONvision. “Het is nu tijd voor de volgende stap waarin we het hele jaar door kennis en ideeën uitwisselen die van meerwaarde kunnen zijn voor senior marketing professionals in B2B marketing en communicatie.”

—–

Genomineerden NIMA B2B AWARD 2012 bekend

Amstelveen, 26 januari 2012 – De zeskoppige jury, onder leiding van Berd Warmelts, adjunct-directeur marketing bedrijven Rabobank Nederland en bestuurslid van het NIMA B2B Expertiseplatform, heeft de genomineerden voor de NIMA B2B AWARD bekend gemaakt.

Uit vele inzendingen zijn acht kanshebbers gekozen die tot 1 maart 2012 hun case kunnen voorbereiden in samenwerking met de NIMA Young Professionals. Begin maart zullen de finalisten bekend gemaakt worden. De finalisten presenteren op 20 maart, tijdens het B2B Marketing Forum, hun case om zo de vakjury te overtuigen en die felbegeerde NIMA B2B AWARD in de wacht te slepen.

Berd Warmelts, juryvoorzitter : ‘We zijn tot een mooie lijst met aansprekende namen gekomen. Een mix van bekende en onbekende nominaties. Bovendien een variëteit aan sectoren. Wat ons betreft zijn dit de succes stories binnen B2B Marketing. De uitdaging voor de NIMA Young Professionals is nu het achterhalen van de facts & figures. We zijn dan ook zeer nieuwsgierig!’

NIMA B2B AWARD

De genomineerden voor de NIMA B2B AWARD 2012 zijn:

  1. InterfaceFLOR
  2. Delta
  3. Océ
  4. Philips
  5. Driessen
  6. Graydon
  7. Ziggo
  8. Essent

—–

NIMA verbindt haar naam aan de B2B Marketing & Communicatie Award

~ spotONvision draagt B2B Marketing & Communicatie Award over aan Expertiseplatform NIMA B2B ~

Amstelveen, 24 november 2011 – NIMA reikt op 20 maart 2012 tijdens het B2B Marketing Forum voor het eerst de NIMA B2B Marketing & Communicatie Award uit. Eerder was dit in handen van de organisator van het B2B Marketing Forum, B2B marketing- en communicatiebureau spotONvision.

Berd Warmelts, bestuur expertiseplatform NIMA B2B: “In 2009 zijn we het expertiseplatform NIMA B2B gestart. Een van de doelstellingen van dit platform is B2B-professionals te motiveren en te stimuleren. De NIMA B2B Marketing & Communicatie Award op het B2B Marketing Forum is in onze ogen de perfecte manier om hier de daad bij het woord te voegen.”

Het is het derde achtereenvolgende jaar dat deze award wordt toegewezen aan een succesvolle en vernieuwende campagne of project in de B2B-sector. Inschrijven voor de award is gratis en kan via de website van NIMA.

Inzendingen worden beoordeeld door een vakkundige jury, onder voorzitterschap van Berd Warmelts, adjunct-directeur marketing bedrijven Rabobank Nederland en bestuurslid van het NIMA B2B Expertiseplatform. Genomineerden zullen hun case presenteren tijdens het B2B Marketing Forum 2012.

Eerdere winnaars van de B2B Marketing & Communicatie Award waren Numac en Nationale Nederlanden. “De award werd de afgelopen twee jaar al enthousiast ontvangen door de B2B-marketing en communicatie professionals.

Door de samenwerking met NIMA hopen we de award nog meer aanzien te geven en B2B-marketeers een extra stimulans te geven,” zegt Ingrid Archer, Managing Partner bij spotONvision. “In de B2C-branche kennen we talloze awards en onderscheidingen die vanuit de industrie veel steun en waardering krijgen. Met de NIMA B2B Marketing en Communicatie Award creëren we dit ook voor een zeker zo interessant vakgebied.”

—–

Persberichten B2B Marketing Forum 2011

Nationale-Nederlanden wint B2B Marketing & Communicatie Award 2011

~ Campagne ‘Nationale-Nederlanden in gesprek met de ondernemer’ door publiek tot winnaar verkozen ~

Amstelveen – 16 maart 2011, Verzekeraar Nationale-Nederlanden heeft dinsdag de B2B Marketing & Communicatie Award in de wacht gesleept. Deze award, die voor de tweede keer werd uitgereikt, is onderdeel van het jaarlijkse B2B Marketing Forum en onderscheidt effectieve marketing- en communicatiecampagnes in de business-to-business markt.

Nationale-Nederlanden en IBM waren de genomineerden voor de B2B Marketing & Communicatie Award van dit jaar. Zij mochten in enkele minuten hun cases presenteren aan het aanwezige publiek van het B2B Marketing Forum, een initiatief van spotONvision B2B Marketing. De meerderheid van de aanwezigen stemde vervolgens op de case van Nationale-Nederlanden.

De campagne ‘Nationale-Nederlanden in gesprek met de ondernemer’ richt zich op de mogelijke risico’s die ondernemers lopen. Door gesprekken op te zetten tussen ondernemers, experts en andere partijen probeert Nationale-Nederlanden de risico’s voor ondernemers te verminderen. “Door het aangaan van de dialoog en het gezamenlijk zoeken van oplossingen ontstaat een situatie die voor zowel de ondernemer als de verzekeraar gunstig is”, aldus DaniëlleStultiens, marketeer MKB bij Nationale-Nederlanden, Zakelijk.

Nationale-Nederlanden heeft voor deze campagne een vernieuwende strategie gekozen waarbij gedacht is vanuit de klant. De case werd door de jury verder genomineerd vanwege de consistentie in de executie en de voortreffelijke uitwerking binnen het gekozen werkveld.

Naast Nationale-Nederlanden was IBM Nederland genomineerd met de campagne ‘Conversations for a Smarter Planet. De vakjury die de twee genomineerden heeft geselecteerd bestond uit voorzitter Ment Kuiper, NextMarketeer en NextAcademy, Ludo Voorn, Directeur Marketing bij Zwitserleven en Elly Langeveld, Country Marketing Manager bij Xerox Nederland.

Nationale-Nederlanden ontving gisteren, naast uiteraard de Trofee, een opleidingencheque van Lectric ter waarde van 2.500 euro, een in-house masterclass van spotONvision en een training van LEWIS PR (beide ter waarde van 2.000 euro).

“Het winnen van deze Award is een hoogtepunt voor al onze collega’s. Het vormt voor ons een beloning voor ons getoonde lef om de dialoog op te zoeken met verschillende partijen. Daarnaast blijkt maar weer eens dat klantgericht handelen dé manier is om je te onderscheiden in onze branche”, zegt Olga Mooijman, Senior Marktmanager Groot Zakelijk bij Nationale-Nederlanden.

———–

Persbericht TNS NIPO en spotONvision

Bedrijven reserveren meer ruimte voor B2B marketing budget

Amsterdam, 15 maart 2011 De uitgaven aan B2B marketing zitten in de lift: business-to-business bedrijven verwachten per saldo dit jaar een wezenlijk grotere investering in marketing te doen dan in voorgaande jaren. De groei zal daarbij voornamelijk zitten in de uitgaven aan de website, e-mailmarketing, social media en online advertising. Dit blijkt uit de TNS NIPO B2B Marketing Barometer 2011, waarvan spotONvision en TNS NIPO vandaag de resultaten presenteren tijdens het B2B Marketing Forum in Amsterdam.

Reg van Steen, TNS NIPO: ‘We hebben dit initiatief genomen omdat er zo weinig bekend is over de trends in B2B marketing in Nederland. We moeten altijd onze toevlucht nemen tot Amerikaanse en Britse onderzoekscijfers. Dat is vanaf nu verleden tijd.’

Social media nog maar mondjesmaat ingezet

Opvallend is dat minder dan de helft van de B2B marketing- en communicatie verantwoordelijken actief in de weer is met social media. Sterker nog, nauwelijks een op de acht heeft hiervoor een concrete strategie ontwikkeld. Veel business-to-business organisaties verkeren nog in het stadium van het ‘uitproberen’. In de praktijk betekent het veelal dat men op een luisterende manier van social media gebruik maakt; een interactieve rol wordt door weinigen daadwerkelijk ingevuld. Niettemin zegt inmiddels bijna een kwart van de business-to-business organisaties te twitteren. Net als bij consumer marketing, speelt ook binnen B2B marketing leeftijd een rol in het gebruik van social media: hoe jonger de marketeer, hoe vaker men er al mee bezig is.

Rendement

Marketing accountability is van bescheiden aard: nauwelijks een kwart van de B2B-bedrijven stelt het rendement vast van hun investeringen in marketing. In de praktijk beperkt zich dit tot het bepalen van respons op direct marketing acties, het tellen van leads of het registreren van hits op de website. Het overgrote deel stelt nooit het rendement vast van de marketing inspanningen en gaat af op hun gevoel. Dat gevoel zegt vooralsnog dat per saldo de opbrengst van social media licht hoger is dan de investeringen.

———–

IBM en Nationale Nederlanden genomineerd voor B2B Marketing & Communicatie Award 2011

~ Publieksjury maakt winnaar bekend tijdens B2B Marketing Forum op 15 maart ~

Amstelveen, 1 maart 2011– IBM Nederland en Nationale Nederlanden zijn de twee genomineerden voor de B2B Marketing & Communicatie Award 2011. Een vakjury zal de prijs uitreiken tijdens het tweede B2B Marketing Forum op 15 maart.

IBM Nederland is genomineerd met de campagne ‘Conversations for a Smarter Planet’, Nationale Nederlanden met de campagne ‘Nationale Nederlanden in gesprek met de ondernemer’. De genomineerden zullen tijdens het B2B Marketing Forum hun case aan het publiek presenteren. Het publiek kiest uiteindelijk de winnaar.

De nominaties zijn gekozen door een jury bestaande uit voorzitter Ment Kuiper, NextMarketeer en NextAcademy, Ludo Voorn, Directeur Marketing bij Zwitserleven en Elly Langeveld, Country Marketing Manager bij Xerox Nederland.

Juryvoorzitter Ment Kuiper. “Het is mooi om te zien dat B2B marketeers de klant betrekken bij hun strategie. Deze twee cases zijn daar ook een schitterend voorbeeld van. We hopen dat de award een motiverende werking zal hebben op veel B2B marketeers.”

Ingrid Archer, Managing Partner bij initiatiefnemer spotONvision: “Ook dit jaar hebben we veel mooie cases binnengekregen voor de B2B Marketing & Communicatie Award. Ik kijk dan ook erg uit naar de presentaties van IBM Nederland en Nationale Nederlanden. Volgens mij worden ook dit weer erg inspirerende sessies voor het publiek van het B2B Marketing Forum.”

De uiteindelijke winnaar van de B2B Marketing & Communicatie Award ontvangt, naast een trofee, een opleidingencheque van Lectric ter waarde van 2.500 euro, een in-house masterclass van spotONvision en een training van LEWIS PR (beide ter waarde van 2.000 euro).

————-

Nationale en internationale topsprekers tijdens tweede editie B2B Marketing Forum

~ Josh Bernoff en Mike Volpe keynote-sprekers op jaarlijks marketingevenement ~

Amstelveen, 25 januari 2011 – De tweede editie van het B2B Marketing Forum vindt plaats op 15 maart 2011. Josh Bernoff van Forrester Research, mede-auteur van Groundswell en Empowered, en Mike Volpe, Vice President Marketing van HubSpot, zijn de keynote-sprekers van dit jaarlijkse marketingevenement. De organisatie ligt in handen van online B2B marketingbureau spotONvision.

Na een succesvol forum in 2010 met ruim 400 deelnemers, is het programma voor de tweede editie inmiddels rond. Onderwerpen als empowerment, marketing ROI, social media en content marketing in B2B, staan centraal tijdens het evenement.

Hella Hueck is de dagvoorzitter op 15 maart 2011. Hueck is werkzaam bij RTL Nieuws als financieel-economisch verslaggever en presenteert regelmatig het nieuwsbulletin op RTL Z.

Shimon Ben Ayoun, Managing Partner bij SpotONvision, over de sprekers van het B2B Marketing Forum: “Ook dit jaar hebben we weer een aantal indrukwekkende en interessante namen kunnen vinden voor het B2B Marketing Forum. Naast de twee keynote-sprekers hebben we nationale en internationale B2B-marketingexperts als Paul Charles, voormalig Director of Communications Virgin Atlantic Airways en huidig Chief Operating Officer van LEWIS PR, Reg van Steen, Sector Directeur van TNS NIPO, Eugenie van Wiechen Managing Director LinkedIn Nederland, en vele anderen. We hopen weer een inspirerende dag neer te zetten voor onze bezoekers.”

———–

spotONvision reikt Marketing en Communicatie Award uit aan B2B-marketeers

~B2B-marketeers in de spotlights tijdens jaarlijks B2B Marketing Forum~

Amstelveen, 11 november 2010spotONvision reikt op 15 maart 2011 voor de tweede keer de B2B Marketing en Communicatie Award uit, tijdens het jaarlijkse B2B Marketing Forum. In de Westergasfabriek te Amsterdam wordt een bedrijf of organisatie beloond voor een project of campagne dat op een vernieuwende, verfrissende manier en met onderscheidend vermogen is neergezet in het B2B-segment, met een duidelijk tastbaar resultaat.

Inzendingen worden beoordeeld door een vakkundige jury, onder voorzitterschap van Max Kohnstamm van SRM. Genomineerden krijgen van spotONvision de mogelijkheid om hun case te presenteren tijdens het B2B Marketing Forum. Hier komen diverse sprekers aan bod, waaronder een keynote sessie van Josh Bernoff, mede-auteur van de boeken ‘Groundswell’ en ‘Empowered’.

De eerste B2B Marketing en Communicatie Award werd afgelopen jaar gewonnen door Numac. “Wij zijn nog steeds bijzonder trots op het winnen van de award. Voor ons was het een bevestiging dat het centraal stellen van de echte klantwaarden absoluut noodzakelijk is om te kunnen slagen in de B2B-omgeving”, aldus Ilko Wiersma, marketing manager, Numac. “Dit hebben we kunnen doen met beperkte middelen, een gezond boerenverstand en in combinatie met een optimale samenwerking tussen alle betrokkenen.”

“De award is het afgelopen jaar in het leven geroepen omdat het B2B-marketingsegment in Nederland onvoldoende aandacht krijgt. Zeker als we het vergelijken met campagnes rond consumentenmerken”, zegt Ingrid Archer-van den Berg, Managing Partner bij spotONvision. “We willen B2B-marketeers met deze award niet alleen onderscheiden voor hun werk, maar ook duidelijk maken dat B2B-marketing een bijzonder interessant en uitdagend vakgebied is.”

——–

Persberichten B2B Marketing Forum 2010

Numac wint eerste B2B Marketing & Communicatie Award

~Awarduitreiking afsluiter van eendaags seminar voor B2B marketeers~

Amstelveen, 2 april 2010 – Specialist in machine-onderhoud Numac heeft donderdag tijdens het B2B Marketing Forum de eerste B2B Marketing & Communicatie Award in ontvangst genomen. De awarduitreiking heeft tot doel bewezen effectieve marketing- en communicatiecampagnes in de business-to-business markt te onderscheiden. spotONvision organiseerde de awarduitreiking als afsluiting van het eerste B2B Marketing Forum, dat donderdag plaatsvond in de Westergasfabriek in Amsterdam. De dag bestond verder uit inspirerende sessies en workshops van marketeers uit het B2B-veld, met als hoogtepunt de keynote van internationale marketing guru Seth Godin.

Genomineerden voor de B2B Marketing & Communicatie Award mochten in enkele minuten het aanwezige publiek overtuigen van hun case. Een meerderheid van de aanwezigen wees daarop Numac als winnaar aan.

Numac heeft de award gewonnen voor de campagne ‘Verrek, hij doet het echt’. Na een nieuw gekozen strategie en de daarop volgende noodzaak van een forse herpositionering koos Numac voor een nieuwe aanpak om een relatief onbekende doelgroep te bereiken. De communicatieboodschap werd verpakt in een creatieve mailer: geadresseerden ontvingen een telefoon waar zij een aantal dagen later op gebeld werden door Numac om een afspraak in te plannen. De case werd door de jury genomineerd vanwege het inspirerende karakter, het bewezen effect en de creatieve oplossing voor een fors communicatieprobleem op strategisch niveau. De nominatie door de jury werd donderdag bekroond met de stem van het publiek.

Naast Numac waren ING Commercial Banking en KLM genomineerd. Ook zij kregen de kans om het publiek te overtuigen van de kracht van hun B2B marketing- en/of communicatieproject. De vakjury die de kandidaten heeft geselecteerd bestond uit voorzitter Max Kohnstamm, partner bij SRM Opleidingen, Lindy Dragstra, Marketing Director bij Exact Software en Dorkas Koenen, Directeur Marketing / Executive Vice President bij de Robeco Groep. Numac wint een opleidingencheque van SRM Opleidingen, een adviespakket van online B2B marketingbureau spotONvision en een PR-adviespakket, aangeboden door LEWIS PR.

“Wij zijn bijzonder trots op deze erkenning. Het bevestigt wederom dat het centraal stellen van de echte klantwaarden absoluut noodzakelijk is om te kunnen slagen in de B2B-omgeving. Dit hebben we kunnen doen met beperkte middelen, een gezond boerenverstand, in combinatie met een optimale samenwerking”, zegt Ilko Wiersma, marketing manager Numac.

Nominaties B2B Marketing & Communicatie Award bekend

~Jury heeft drie cases geselecteerd, publiek kiest uiteindelijke winnaar~

Amstelveen, 16 maart 2010 – Op 31 maart zal tijdens het B2B Marketing Forum in de Westergasfabriek in Amsterdam de B2B Marketing & Communicatie Award uitgereikt worden. Een deskundige jury heeft bekend gemaakt welke drie ingezonden cases kans maken om deze award in de wacht te slepen. De uiteindelijke winnaar wordt na afloop van het dagprogramma door het aanwezige publiek gekozen, nadat de kandidaten hun case in enkele minuten aan het publiek hebben gepresenteerd.

De genomineerden voor de B2B Marketing & Communicatie Award zijn:
Numac met de campagne ‘Verrek, hij doet het echt’
ING Commercial Banking met de campagne ‘Bottom line & Balance Sheet Optimisation’
KLM met de campagne ‘BlueBiz life cycle 2.0’

De vakjury die deze kandidaten heeft geselecteerd, bestaat uit voorzitter Max Kohnstamm, partner bij SRM Opleidingen, Lindy Dragstra, Marketing Director bij Exact Software en Dorkas Koenen, Directeur Marketing / Executive Vice President bij de Robeco Groep.

“De kwaliteit van B2B communicatie ligt helaas nog steeds ver achter op de kwaliteit van B2C communicatie”, zegt Max Kohnstamm, juryvoorzitter. “We zijn bijzonder verheugd dat de door ons genomineerde cases bewijzen dat er ook topkwaliteit B2B marketingcommunicatie bestaat. We menen met het B2B Marketing Forum en de uitreiking van de B2B Award een impuls te geven aan de verdere professionalisering van B2B marketingcommunicatie.”

“We hebben naar aanleiding van alle inzendingen wel besloten om het idee van twee categorieën te laten vallen en één award uit te reiken: de B2B Marketing & Communicatie Award”, zegt Ingrid Archer, Managing Partner bij organisator spotONvision.“ De reden hiervoor is dat het niet eenvoudig bleek een duidelijke grens tussen beide vakgebieden te bewaken. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit besluit de kracht en waarde van deze award juist alleen maar versterkt.”

Alle award-inzendingen hebben een exemplaar van Seth Godin’s ‘Purple Cow’ ontvangen. Genomineerden zullen hun case na het dagprogramma van het B2B Marketing Forum aan het aanwezige publiek presenteren. De uiteindelijke winnaar gaat naar huis met een opleidingencheque van SRM Opleidingen, een marketingadviespakket van spotONvision en een PR-pakket in de vorm van een presentatie- of mediatraining, aangeboden door LEWIS PR.

Topsprekers op het podium tijdens B2B Marketing Forum

~Seth Godin verzorgt keynote tijdens eendaags congres in Amsterdam~

Amstelveen, 26 januari 2010 – Op 31 maart 2010 vindt in de Westergasfabriek in Amsterdam het B2B Marketing Forum plaats. Dit eendaagse congres is bedoeld voor marketeers die werkzaam zijn in het B2B-segment om inspiratie op te doen en te netwerken met vakgenoten. Seth Godin, marketing guru en auteur van internationale marketing bestsellers, verzorgt de keynote. Het programma voor het evenement, georganiseerd door B2B marketingbureau spotONvision, is inmiddels rond en te vinden op www.b2bmarketingforum.nl.

Martijn Aslander, mede-oprichter van Elvenstone en van de Lifehacking Acadamy, zal optreden als dagvoorzitter. Verder ligt de focus geheel op inhoud en inspiratie voor B2B marketing- en communicatieprofessionals tijdens het B2B Marketing Forum.

Shimon Ben Ayoun, Managing Partner bij spotONvision, over het sprekersprogramma: “We hebben gerenommeerde sprekers uit binnen- en buitenland die over typische B2B marketing en communicatieuitdagingen spreken, zoals over marketing in lange verkooptrajecten, over de samenwerking tussen marketing en sales, over leadgeneratie, over content- en community marketing, over succesvolle e-mailcampagnes in B2B en uiteraard over social media.”

De organisatie streeft uiteraard naar een goede balans als het gaat om het programma-aanbod: “Met Seth Godin hebben we een perfecte bron voor inspiratie, maar ook van de andere sprekers, zoals Adam Needles van Silverpop, Tamara Gielen, email-marketing specialist, Yvonne van Bokhoven, VP LEWIS Communications, Ludo Voorn, Hoofd Marketing bij REAAL, en vele anderen, zijn wij overtuigd van de meerwaarde die ze vakgenoten kunnen bieden. Met een gevarieerd aanbod van sprekerssessies en hands-on workshops hopen wij bezoekers van het eerste B2B Marketing Forum in Nederland te inspireren en hen in een informele sfeer in staat te stellen om van elkaar te leren”, aldus Shimon Ben Ayoun.

Tijdens het evenement worden ook de eerste Nederlandse B2B Marketing Award en B2B Communicatie Award uitgereikt. Op de website www.b2bmarketingforum.nl/awards is meer informatie te vinden over de awards en hoe kandidaten kunnen meedingen.

spotONvision reikt awards uit aan B2B-marketeers

~Awarduitreiking zet B2B-marketeers in de spotlights~

Amstelveen, 8 december 2009 – Op 31 maart 2010 reikt spotONvision tijdens het B2B Marketing Forum in Amsterdam voor het eerst twee awards uit aan rolmodellen op het gebied van business-to-business marketing en communicatie. De awarduitreiking heeft tot doel bewezen effectieve marketing- en communicatiecampagnes in de business-to-business markt te onderscheiden. Vanaf vandaag is de inschrijving voor nominaties geopend. spotONvision is hiervoor op zoek naar kandidaten die mee willen dingen naar de eerste Nederlandse B2B Marketing Award en B2B Communicatie Award.

Op de website www.b2bmarketingforum.nl/awards is meer informatie te vinden over de awards en hoe kandidaten kunnen meedingen. De vakjury die de uiteindelijke winnaars kiest, bestaat uit voorzitter Max Kohnstamm, partner bij SRM Opleidingen, Lindy Dragstra, Marketing Director bij Exact Software en Dorkas Koenen, Directeur Marketing / Executive Vice President bij de Robeco Groep. Ook het publiek krijgt een stem in het kiezen van de winnaars.

Om in aanmerking te komen voor een award zoekt de organisatie naar kandidaten met een bewezen track record in het B2B-marketingsegment. De geschikte kandidaten hebben namens een bedrijf of organisatie een tastbaar resultaat geleverd en beschikken over een duidelijke visie op het vakgebied. Om in aanmerking te komen voor de B2B Marketing Award of B2B Communicatie Award dient een vernieuwende en verfrissende case te worden aangeleverd waaruit onderscheidend vermogen specifiek in het B2B-segment blijkt.

spotONvision organiseert de awarduitreiking om speciaal het B2B-marketingsegment in de spotlights te zetten. Volgens het bureau krijgt dit marktgebied nog onvoldoende aandacht in Nederland en daar willen zij graag verandering in brengen, mede door de organisatie van deze awarduitreiking.

“Wij merken door onze ervaring en intensieve contacten met marketeers in de B2B-markt dat dit vakgebied nog altijd als onderbelicht wordt beschouwd. De spotlights staan meestal gericht op grote consumentenmerken”, zegt Ingrid Archer-van den Berg, Managing Partner bij spotONvision. “Met deze awards willen wij B2B-marketeers onderscheiden voor hun werk. Daarnaast streven we naar erkenning voor B2B-marketing als een zeer interessant en uitdagend vakgebied.”

De eerste vijftig inzendingen worden beloond met een Nederlandstalig exemplaar van Seth Godin’s (die tevens spreekt op het B2B Marketing Forum) Purple Cow. De boeken worden beschikbaar gesteld door Bruna.