Blog/Nieuws

Hacking Modern Marketing: zin om mee te hacken?

Het thema van het B2B Marketing Forum 2017 is ‘Hacking Modern Marketing’. Maar wat houdt dit in?

Het B2B-marketingvak verandert; razendsnelle ontwikkelingen in dataverzameling en technologie zijn de standaard geworden op marketinggebied. Niet zo vreemd dus dat ‘Hacking Marketing’ het onderwerp is geworden van de moderne marketingstrategie. Hackers zoeken, op verschillende digitale kanalen, met snelle experimenten naar optimalisatie en retentie van onder andere het klantenbestand. Maar niet alleen op klantniveau, ook op vele andere fronten zoeken zij naar optimalisatie binnen het marketingteam.

“Door data en technologie op de juiste manier in te zetten, biedt dit marketeers de mogelijkheid om optimale groei en klantbeleving te realiseren.”

Nog nooit eerder hebben bedrijven zo veel informatie over klanten beschikbaar. Wat blijkt is dat veel niet weten hoe om te gaan met al deze beschikbare data. Daarnaast geven bedrijven aan dat het omzetten van de gekozen strategie naar executie een heikel punt is. En, tijdens gesprekken met B2B-marketeers komt steeds vaker boven water dat er behoefte is aan ondersteuning bij de marketingtools die nodig zijn om moderne marketing succesvol te hacken.

Tijdens het B2B Marketing Forum 2017 wordt Hacking Modern Marketing uitgebreid aan het licht gebracht. Zo zijn er presentaties van inspirerende thought leaders en hands-on workshops waarin een enthousiaste B2B-marketeer kennis kan vergroten over alle Modern Marketing onderwerpen.

 

16 maart 2017: hoe ziet de dag eruit?

Het B2B Marketing Forum 2017 staat geheel in het teken van het hands-on inzetten van moderne marketingtools. Een dag waar B2B-vakgenoten samenkomen om kennis en inspiratie te delen. Shimon Ben-Ayoun, Co-founder & Managing Director bij spotONvision, start de dag met een presentatie van het trendrapport over de verwachte B2B-marketingtrends voor 2017 en 2018, uitgevoerd door spotONvision. Aan dit onderzoek werkten onder meer grote internationale thought leaders mee, zoals Meagen Eisenberg, Scott Brinker, Steve Woods, David Raab, Alex Ballering, Mark Appel en meer.

 

De eerste keynote van de dag: Account Based Marketing

De eerste keynote speaker Christopher Engman is als CEO van Vendemore, wereldwijd de nummer 1 Account Based Marketing agency voor B2B-marketeers, dé thought leader in Global Account Based Marketing. Zo doet hij zaken met meer dan 150 bedrijven op de Fortune 2000 lijst en heeft hen stuk voor stuk geholpen met de grootste klantaccounts en deze laten groeien. De meeste B2B-bedrijven stoppen veel geld in marketingactiviteiten die te breed worden ingezet. De sleutel tot meer winst is echter deze activiteiten te focussen op de accounts die het meeste effect gaan hebben op de bedrijfsomzet.

 

Een middag vol hands-on B2B-workshops

Na de keynote speaker is het tijd voor de hands-on workshops. Met ruime keuze uit workshops ga je hands-on aan de slag met o.a. Account Based Marketing, Aligning Sales & Marketing, Lead Nurturing of Customer/Buyer Journey.

Maar natuurlijk staat de dag ook in het teken van de B2B Marketing Award, waar één bedrijf de felbegeerde B2B Marketing Award titel en trophy mee naar huis mag nemen. Tijdens deze pitches presenteren drie genomineerde bedrijven hun succesvolste klantcase in maar liefst drie minuten tijd en moeten hiermee de vakjury en jou zien te overtuigen. Wie de winnaar is van de pitches blijft nog even spannend, want de winnaar van de pitches én dus de winnaar van de B2B Marketing Award 2017 wordt aan het eind van de dag bekendgemaakt.

Na de award pitches zijn er maar liefst twee workshoprondes. Weer aan de slag met je favoriete onderwerp.

 

Volvo Trucks B2B-marketing in de spotlights

Het laatste woord is aan de keynote speaker Ingela Nordenhav, Marketing & Communications Director bij Volvo Trucks. Wie kent de video niet waarin Jean-Claude van Damme een split maakt tussen twee vrachtwagens? Ze geeft een kijkje achter de schermen bij Volvo Trucks, hoe het roer zes jaar geleden omging, waar ze nu zijn en de uitdagingen van morgen.

 

 

We sluiten de dag af met een borrel waar je alle inspiratie van de dag kan delen met B2B-vakgenoten.

 

Bekijk hier het programma of alle sprekers.