Blog/Nieuws

We moeten de kloof dichten tussen sales en marketing in B2B

Wil Wurtz gelooft dat de kloof tussen sales en marketing de grootste uitdaging is voor B2B marketeers. Als hij er verder over nadenkt, komt hij tot meer en meer kloven binnen bedrijven. Hierdoor kunnen zij geen relevante marketing content bieden aan (potentiele) klanten.

Wurtz is oprichter van het Platform Klantgericht Ondernemen (PvKO – voorheen CRM Associatie NL). Voorafgaand aan de oprichting zag hij dat er te weinig aandacht was voor klantgerichte marketing.

“Veel marketeers zijn erg bang voor de vraag wanneer ze voor het laatste met een klant hebben gesproken. Salesmensen praten dagelijks met klanten. Wil je contact met je klant dan moet je naar je beste bron. Vaak zijn dat je verkopers”, zegt Wil Wurtz in een interview met spotONvision.

“Omdat veel bedrijven grote sales- en marketingafdelingen hebben die onafhankelijk van elkaar werken, weten ze niet meer wat er bij elkaar speelt. Daar krijg je marketing materialen uit die niet relevant zijn. We moeten deze kloof overbruggen. En we moeten ook niet bang zijn om budgeten anders in te zetten. Richt je op social media om uit te vinden wat je klanten zeggen. Dwing je marketingmensen om erop uit te gaan en klanten te ontmoeten. Maar het allerbelangrijkste is, luister naar je klanten.”

PvKO is een van de branche partners van het B2B Marketing Forum 2011.