Blog/Nieuws

Wat is jouw beste B2B marketingtip? Beste tips winnen mooie prijzen.

Heb je een briljante B2B Marketingtip? Zou je die met vakgenoten willen delen? en wil je een door de auteur gesigneerd marketingboek winnen? Hier is je kans.

Business to Business is een vak apart. Of toch niet? Typische B2C-benaderingen gaan niet op, de doelgroep is specifieker, de salestrajecten zijn vaak langer en de producten zijn vaak complexer. Reclamespotje op TV? Nou, nee…..denk het niet…of wel?

Veel B2B marketingexpertise wordt actief gedeeld op sites als Marketingprofs of andere typisch Amerikaanse B2B blogs. Wij zouden ook graag wat meer met elkaar delen. Iedereen in B2B heeft wel een idee over wat wel en wat niet werkt. Geef in de comments hieronder jouw beste tip en maak kans op een gesigneerd exemplaar van een van de volgende boeken. We geven maar liefst 20 exemplaren weg!

De actie loopt tot 15 maart, de dag van het B2B Marketing Forum. Op die dag zullen de beste tips getoond en gedeeld worden en de winnaars bekend worden gemaakt. Wat is jouw beste B2B tip? Maak kans op een van de volgende boeken:

Empowered, gesigneerd door mede-auteur Josh Bernoff, Forrester Research

Inbound Marketing, gesigneerd door de auteurs, oprichters van Hubspot

The Conversity Model, gesigneerd door auteur Clo Willaerts.

 

 

 

 

 


Comments

  1. […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door B2B Marketing Forum, Ingrid Archer. Ingrid Archer heeft gezegd: Wie heeft de beste B2B marketingtip? Beste tips winnen mooie prijzen. Doe mee! | B2B marketing forum http://bit.ly/g7k8aj #b2bnl […]

  2. Rob van Holstein schreef:

    Reclame moet opvallen en werkt alleen door herhaling! Dat doen onze reclamekarretjes,.. In full colour en steeds weer in het zicht van de doelgroep! Opvallend,.. elke dag weer,.. een beetje eigenwijs en met een glimlach.

    Wat,.. als een volle maand Promolease goedkoper is dan één 1/4 advertentie in een krant,.. en als hierdoor je reclame wel opvalt en dagelijks is te zien,.. en zo je concurrenten ver achter je laat;.. wat doe je dan!?

    Promolease

    Met deze vorm promoot u product/organisatie zonder ’n kostbare vloot ‘eigen’ auto’s en/of administratieve bijtellingen. U bepaalt hoeveel maanden én met hoeveel auto’s wij rijden. In welke provincie, stad, gebied en/of op welk traject. Wij profileren met eigen auto’s en/of promorijders. Deze promoleasevorm is al mogelijk vanaf één auto en één maand!

    Promolease met VIOS chauffeur

    Wilt u een erkende VIOS [Vereniging, Instelling, Organisatie of Stichting] steunen in hun mobiliteit? Dan is deze promoleasevorm perfect. Uw 107 staat volledig in uw eigen huisstijl maar de VIOS maakt gebruik van uw kilometers. Zo slaat u twee vliegen in een klap. Uw bedrijf steunt het ‘goede doel’ terwijl zij uw reclame maken tijdens de kilometers,.. betrokken en sociaal! Maximale looptijd 12 maanden, incl. alle bijkomende verzekeringen.

    Shortlease voor eigen gebruik

    Heeft u in een bepaalde periode extra vervoer nodig, dan is tegelijkertijd product of organisatie promoten natuurlijk perfect! Deze vorm is full-operational en geschikt tot een periode van maximaal 12 maanden. Daarnaast verzorgen wij het ontwerp en offertetraject van de belettering d.m.v. onze of uw eigen reclamestudio. Wij garanderen: uw reclamekarretje staat op tijd klaar!

  3. Froukje Heres schreef:

    Mijn tip in B2B Marketing:

    “Luister naar je klant; wees geïnteresseerd i.p.v. interessant.”

  4. ingrid archer schreef:

    Dank tot zover; Rob, een erg uitgebreid verhaal, we be-ogen met de oproep voor tips korte en krachtige tips, zoals Froukje hier bijvoorbeeld heeft gedaan! Mijn tip zou zijn: “lever waardevolle content aan je klanten”.

    Maar goed ik mag niet meedoen, ben van de organisatie(:-)

  5. […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door NEXTMARKETEER en shimonbenayoun, Froukje Heres. Froukje Heres heeft gezegd: wat is jouw beste #B2B #Marketingtip? http://ow.ly/40bYd […]

  6. Jos schreef:

    Omschrijf een Social Media Persona voor je doelgroep, zodat je een duidelijk focus aanbrengt in je Social Media strategie.

  7. Bram Alkema schreef:

    Tip is doe een opleiding die betaalt zich altijd terug. Daarna weet je dat ‘doelgroepen’ alleen bestonden in het sprookje van massamediareclame. Daarna weet je dat de ROI op B2B campagnes met herhaal-in-je-gezicht reclame vaker negatief dan positief is. Daarna weet je dat tips een paardengokker, belegger net zo slecht helpen als je marketing afdeling. Dan weet je dat alleen oude en onoriginele bedrijven nog adverteren. Lees eens een boek over gedragseconomie, sociologie of psychologie in plaats van personas te bedenken. Serieus, doe een opleiding scheelt uiteindelijk tijd. Tip vraag even rond wat de top marketeers de beste opleiding vinden.

  8. Patrick Koonings schreef:

    Mijn B2B Marketingtip:

    “Integreer social media in je huidige B2B communicatiebeleid”

    Een vraag die ik momenteel vaak tegenkomt is: “Werkt social media voor B2B?”. Natuurlijk werkt social media voor B2B, alleen werkt het net als ieder ander communicatiemiddel niet direct. Een fout die veel toetreders(B2B en B2C) momenteel maken is dat ze mee gaan met de social media hype en social media behandelen als iets wat “er wel even naast gedaan wordt”.

    Bedrijven worden continue lekker gemaakt door uitspraken zoals “social media is gratis!” en “iedereen kan het doen!”. Toetreders beginnen met dit geloof aan social media en zullen er snel achter komen dat social media helemaal niet makkelijk toe te passen is en al zeker niet gratis is. Door het ontbreken van een social media strategie en door onrealistische verwachtingen worden toetreders vaak teleurgesteld.

    Om succesvol te zijn met social media zul je dit middel volledig moeten integreren in je huidige communicatiebeleid. Dit begint met het opstellen van een social media strategie.

  9. Hans Vervoorn schreef:

    Probeer eens WOYS-concepten: “we organise your shit” –> verbindt je eens echt met (de problematiek van)je klant en vraag je af hoe jij -vanuit jouw competenties- hem beter kan helpen dan de klant dat zelf kan. Ik kan tientallen voorbeelden geven, maar volsta met twee: een chloorfabrikant die de chloor-substraat van een papierfabrikant regelt, een zaadveredelaar die géén zaden meer levert aan de kwekers maar young-plants