Blog/Nieuws

Vertrouwen terugwinnen via social media in B2B Marketing

Het was geen pretje toen een tijdje geleden consumenten hun vertrouwen verloren in verzekeraars. Voor Cardif (onderdeel van BNP Paribas) was dit het moment om het vertrouwen van de consument terug te winnen door zijn tussenpersonen actief social media te laten gebruiken.

In een video interview met spotONvision legt Marieke van Zuien uit wat de motieven waren om social media in te zetten voor hun tussenpersonen maar ook voor de consument achter die tussenpersonen. Marieke van Zuien is director Corporate Communications en CSR bij Cardif. Doordat er niet langer gewerkt kon worden op basis van provisie, verschoof de macht grotendeels richting de consument. Dit betekende voor de tussenpersonen een compleet nieuwe manier van communiceren die voorheen nooit veel veranderd was.

Van Zuien vertelt hoe Cardif deze nieuwe aanpak implementeerde in zijn Business to Business en Business to Consumer marketing communicatie. De banden met tussenpersonen en de consumenten daarachter zijn aangehaald en spelen een cruciale rol in de nieuwe aanpak. Tijdens B2B Marketing Forum op 15 maart zal Marieke laten zien hoe Cardif B2B en B2C heeft benaderd via social media. Ze zal daarbij aandacht geven aan valkuilen, successen en teleurstellingen zodat je zelfverzekerd kunt beginnen met social media en B2B engagement.

Het volledige interview is te vinden op Marketingfacts.


Comments

  1. […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door shimonbenayoun, Targstique Marketer. Targstique Marketer heeft gezegd: Vertrouwen terugwinnen via social media in B2B Marketing | B2B … http://bit.ly/gaqc9P #marketing […]