Hubspot, een bedrijf uit de VS, heeft een geweldige groei doorgemaakt. Vier jaar geleden startte het bedrijf met 5 werknemers. Nu zijn er 200 mensen in dienst die zich enkel richten op B2B marketing. Deze groei heeft het bedrijf bewerkstelligd door zich te richten op inbound marketing. Nu kijkt het terug op meer dan een half miljoen leads over de afgelopen 4 jaar.
Voor VP marketing Mike Volpe was het een spannende tijd. Toen Hubspot startte richtte het zich vanaf het begin op inbound marketing. Voor Volpe is dit marketing die potentiële klanten niet stoort of onderbreekt. Denk aan zaken als blogposts, webinars en social media inzet. Eigenlijk alles dat de persoonlijke ruimte van een klant niet verstoort zoals bijvoorbeeld TV-reclames wel doen.
Volpe is het op dat gebied met Seth Godin eens. Godin beweert op zijn blog: “permissie marketing is het privilege (niet het recht) om verwachte, persoonlijke en relevante berichten aan te bieden aan mensen die deze ook daadwerkelijk willen. Het onderkent de nieuwe kracht van de consument om marketing te negeren. Het begrijpt dat mensen met respect behandelen de beste manier is om hun aandacht te trekken.”
“Mensen geloven niet dat inbound leads het gros van hun business kan zijn. Wij hebben bewezen dat dit niet waar is. Wij hebben gemerkt dat inbound leads over het algemeen kwalitatief beter zijn en ook een betere conversie opleveren. Natuurlijk begrijp ik dat het moeilijk is om daarvan ook het management te doordringen. Toch zal het initiële succes ook het management uiteindelijk overtuigen van deze nieuwe manier van B2B marketing bedrijven”, zei Volpe in een interview met spotONvision.
Tijdens het B2B Marketing Forum zal Mike Volpe beschrijven wat de voordelen zijn van inbound marketing. Hij vertelt wat de ideale structuur van een moderne marketingafdeling is en aan welke kwaliteiten medewerkers moeten voldoen om ware professionals in inbound marketing te worden.
Kijk voor het volledige video-interview op Marketingfacts.
Nog een aanvulling: Op 15 maart zal Mike Volpe, naast de keynote presentatie ook een workshop geven over social media engagement. Deze workshop is beperkt toegankelijk. Inschrijven kan pas op de dag zelf.