Blog/Nieuws

Sneak preview van TNS NIPO op de B2B Marketing Barometer 2011: meer budget voor B2B marketing

Samen met B2B Marketing bureau spotONvision, onderzocht internationaal onderzoeksbureau TNS NIPO B2B marketing activiteiten in Nederland. Het is voor het eerst dat Nederlandse B2B marketeers werden ondervraagd en het onderzoek levert enkele interessante resultaten op.

In een interview met RTL Nieuws presentatrice Hella Hueck onthult Reg van Steen, sector director Business en Finance en marketing manager bij TNS NIPO, enkele opvallende constateringen.

B2B marketing budgetten groeien. Vergeleken met vorig jaar is er zelfs een significante stijging in de bestedingen. Toch is B2B marketing nog lang niet zo groot als B2C marketing. Hier moet verandering in worden gebracht. Sommige bedrijven geven zelfs toe geen apart budget te hebben oor B2B marketing. Dergelijke antwoorden zul je niet krijgen van een B2C organisatie. We hebben dus nog een lange weg te gaan.

Weinig bedrijven die aan B2B marketing doen hebben een solide social media strategie opgesteld. Vergeleken met hun B2C-collega’s lopen de business-to-business marketeers flink achter. Er zijn er enkelen die voorzichtig hun teen in het water steken maar er is zeker nog veel te winnen in B2B marketing.

Wil je meer weten over de resultaten van het spotONvision-TNS NIPO onderzoek? De resultaten worden gepresenteerd tijdens het B2B Marketing Forum op 15 maart in de Westergasfabriek. Alle deelnemers krijgen een gratis exemplaar van de B2B marketing Barometer.