Gisteren vond alweer de vijfde editie van het B2B Marketing Forum plaats. Dit jaar gingen we de strijd aan tegen de muur tussen Marketing en Sales. De B2B Marketing Award werd dit jaar gewonnen door Philips Lighting. Er waren drie genomineerden die gisteren live op het podium stonden om hun case te presenteren aan het publiek. Na de live presentaties had het publiek de mogelijkheid om te stemmen, in combinatie met het juryoordeel rolde Philips Lighting als overtuigende winnaar uit de bus.
Philips Lighting gebruikt het nieuw geopende Rijksmuseum als showcase om LED-verlichting onder de aandacht te brengen. Hierbij past Philips een ‘outside-in’ benadering toe en laat anderen het verhaal vertellen. Vanwege de consistentie van de case, het vooraf stellen en achteraf evalueren van doelen en door anderen het verhaal te laten vertellen, is Philips de grote winnaar.
Bekijk onderstaande video voor een samenvatting van deze spannende uitreiking!
Over de B2B Marketing Award
In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.