Awarduitreiking afsluiter van eendaags seminar voor B2B marketeers
“Wij zijn bijzonder trots op deze erkenning. Het bevestigt wederom dat het centraal stellen van de echte klantwaarden absoluut noodzakelijk is om te kunnen slagen in de B2B-omgeving.
Dit hebben we kunnen doen met beperkte middelen, een gezond boerenverstand, in combinatie met een optimale samenwerking”, zegt Ilko Wiersma, marketing manager Numac.
Specialist in machine-onderhoud Numac heeft donderdag tijdens het B2B Marketing Forum de eerste B2B Marketing & Communicatie Award in ontvangst genomen. De awarduitreiking heeft tot doel bewezen effectieve marketing- en communicatiecampagnes in de business-to-business markt te onderscheiden. spotONvision organiseerde de awarduitreiking als afsluiting van het eerste B2B Marketing Forum, dat donderdag plaatsvond in de Westergasfabriek in Amsterdam. De dag bestond verder uit inspirerende sessies en workshops van marketeers uit het B2B-veld, met als hoogtepunt de keynote van internationale marketing guru Seth Godin.
Genomineerden voor de B2B Marketing & Communicatie Award mochten in enkele minuten het aanwezige publiek overtuigen van hun case. Een meerderheid van de aanwezigen wees daarop Numac als winnaar aan.
Numac heeft de award gewonnen voor de campagne ‘Verrek, hij doet het echt’. Na een nieuw gekozen strategie en de daarop volgende noodzaak van een forse herpositionering koos Numac voor een nieuwe aanpak om een relatief onbekende doelgroep te bereiken. De communicatieboodschap werd verpakt in een creatieve mailer: geadresseerden ontvingen een telefoon waar zij een aantal dagen later op gebeld werden door Numac om een afspraak in te plannen. De case werd door de jury genomineerd vanwege het inspirerende karakter, het bewezen effect en de creatieve oplossing voor een fors communicatieprobleem op strategisch niveau. De nominatie door de jury werd donderdag bekroond met de stem van het publiek.
Naast Numac waren ING Commercial Banking en KLM genomineerd. Ook zij kregen de kans om het publiek te overtuigen van de kracht van hun B2B marketing- en/of communicatieproject. De vakjury die de kandidaten heeft geselecteerd bestond uit voorzitter Max Kohnstamm, partner bij SRM Opleidingen, Lindy Dragstra, Marketing Director bij Exact Software en Dorkas Koenen, Directeur Marketing / Executive Vice President bij de Robeco Groep. Numac wint een opleidingencheque van SRM Opleidingen, een adviespakket van online B2B marketingbureau spotONvision en een PR-adviespakket, aangeboden door LEWIS PR.