17:15 – Met de uitreiking van de Award zijn we alweer aan het einde gekomen van het B2B Marketing Forum 2016. Tot volgend jaar!
En de winnaar van de #B2B #Marketing Awards is … @AFAS !! #b2bnl pic.twitter.com/KtfGJn5jwF
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
17:10 – En de winnaar is: AFAS Software!
Naast de Award krijgen zij een gratis masterclass van spotONvision aangeboden en een opleidingscheque voor een opleiding naar keuze van IDMK Trainingen.
17:06 – Tijd voor de uitreiking van de Award! Ment Kuiper betreed het podium. Wie zal er winnen?
17:04 – Ingrid Archer sluit deze inspirerende dag af met een mooi dankwoord.
17:00 – Compilatie van de dag met de vlog van Thomas Brok.
17:00 – Simon Robinson sluit zijn case study af. Nu is het echt bijna tijd voor de uitreiking van de award.
16:59 –
@HansSnel onvergetelijk? iets met Guns ‘N Roses en cocaïne toch? #b2bnl ?
— Mascha Tamarinof (@Mastamari) 17 maart 2016
16:50 – De spanning stijgt!
Wie gaat er vandoor met de #B2B Marketing Award 2016 … we weten het snel! #b2bnl pic.twitter.com/OubPefse1a
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
16:48 – Tip! 4 manieren om je case-study te recyclen:
16:42 – Fysieke evenementen werken voor Oracle zeer goed. Ze vullen deze events aan met webinars. Simon: “we have to give our customers the opportunity to have a dialogue with us.”
16:31 – Simon zal vandaag focussen op ‘Customer Marketing’. Hoe zorgt Oracle Marketing Cloud voor ‘Customers for life’?
It’s Simon Robinson on stage from @Oracle on Customer #Marketing at #b2bnl pic.twitter.com/5F46Rsy1QB
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
16:24 – Simon Robinson start zijn case study met een video van een korte introductie van Oracle Marketing Cloud.
16:20 – Het programma wordt hervat. Nu is het tijd voor de case study van Simon Robinson van Oracle Marketing Cloud ‘Our Customers Are Our Greatest Asset’. Onder luid applaus stapt hij het podium op.
16:00 – Korte pauze
15:50 – Ondertussen bij de masterclass ‘B2B Customer Journey’
Tips voor customer journey proces. Word geen tandeloze tijger #b2bnl pic.twitter.com/gXXu236G7x
— Dianne (@Dianne_Joosten) 17 maart 2016
15:45 – De subject line quiz.
Een goede subject line:
15:30 – David Launay van IBM Marketing Cloud komt het podium op. Hij gaat het hebben over ‘5 trends to fuel your marketing success’.
15:27 – Daniel sluit zijn sessie af. Dagvoorzitter Lars biedt de mogelijkheid tot het stellen van vragen. Interessante vraag uit het publiek: ‘Wat hebben jullie gedaan om op 1 lijn te komen met de sales-afdeling.
Antwoord Daniel: We hebben zowel sales als ons back-office team een uitgebreide training gegeven. Dit heeft bijgedragen aan de alignment tussen sales en marketing.
15:20 – “Content is slechts het topje van de ijsberg,” aldus Daniel Vonken van Bruynzeel. We moeten duidelijk krijgen wat er onder dit ’topje’ zit. Wat zijn de behoeften van mijn doelgroep?
Leestip van Daniel: Business Secrets of the Trappist Monks van August Turak
15:17 – Ondertussen bij de masterclass Agile in Marketing:
Willemijn Schneyder van Number8 maakt duidelijk hoe fundamenteel de wereld verandert. #B2Bnl pic.twitter.com/IqwdCELPJA
— marketingtribune (@MTribune) 17 maart 2016
15:14 – De lessons learned van Daniel:
15:07 – “We needed a commercial transformation. Marketing had to take the leading role.”
What did we do:
2012 – Reorganise marketing team: duration 6 months – we had to act like a real group of high potential all round marketeers
2013 – Set the scene and prepare: pilot/buyer persona/content mapping and creation/marketing automation/sales involved/content marketing strategy
2014 – Increase learning curve: roll-out to all other countries / leveraging existing customer database / increase quantitiy and quality of content
2015 – Capitalize: Maximise knowledge sharing / New website as linking pin / higher cross channelling approach
15:01 – Daniel: “A business that is no continuously hunting instead of just farming.”
It’s all about #entrepreneurship @daniel_vonken of @BruynzeelNL pic.twitter.com/fZqdxupK32
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
15:00 – Daniel Vonken van Bruynzeel Storage Systems start zijn case study: ’10M within 3 years!’
15:00 – We vervolgen het middagprogramma. De vier masterclasses gaan van start, de 1-on-1 coachingsessies kunnen bezocht worden en in Loods 5 start de case study van Bruynzeel.
14:30 – Korte pauze
14:00 – Paul Smit betreedt het podium. Geweldige start: #duimentruc #jezieterfantastischuitvandaag
Wie hield er een topverhaal op #b2bnl ? Ikke ikke ikke ! Super @Paul_Smit 🙂 pic.twitter.com/dSwUK1mQhr
— AJ Huisman (@AJHuisman) 17 maart 2016
13:50
2 banken strijden mee voor B2B marketing award 2016. #bankenzijnwakker #b2bnl pic.twitter.com/HOmjYD6NLb
— Lars Spannenburg (@spannenburg) 17 maart 2016
13:45 – Derde pitch Rabobank. Rabobank gelooft in contentmarketing. Op het platform ikgastarten.nl vinden ondernemers alle facetten van het ondernemerschap.
We werken steeds vaker met visuals en infographics. Ook interviewen we ondernemers, zodat we mooie cases kunnen laten zien. Deze verspreiden we via nieuwsbrieven en social media.
Wat vinden de ondernemers van ons platform? “We krijgen hoge waarderingen van ondernemers”
13:40 – Tweede pitch Afas Software, met hun accountancy scan We hebben onze resultaten inzichtelijk gekregen door o.a. marketing automation.
De resultaten:
Opbrengsten: 90.000 euro.
13:30 – Eerste pitch ABN AMRO Lease – Zorg dat je je klant betrekt, je hebt echt geen groot marketingbudget nodig voor een mooi resultaat. Én: een goede samenwerking tussen marketing & sales is essentieel.
Opkomst van @ABNAMRO voor eerste pitch voor de #B2B Marketing Awards #b2bnl pic.twitter.com/QbfEcWZBie
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
13:30 – Wie zal er straks met de B2B Marketing Award 2016 naar huis gaan? De jury wordt voorgesteld aan het publiek:
Ment Kuiper
Directeur – IDMK Trainingen
Nord van de Mosselaer
Sr. Marketing Communications Manager Enterprise Market – Tele2 Nederland
Marije van Donselaar
Hoofd Marketing Strategie – Nuon Business Nederland
13:30 – Linda Cornellisen over de resultaten van Klantcontact in B2B 2016:
Nu @LindaCorneliss van @TNSNIPO over het belang van persoonlijk klantcontact #b2bnl pic.twitter.com/M3nKTHkfxp
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
13:20 – Linda Cornelissen van TNS Nipo onthult het zojuist verschenen onderzoeksrapport: Klantcontact in B2B 2016. Download het rapport hier.
13:00 –
Half time talk with the founders of #b2bnl pic.twitter.com/KVrejDu32J
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
12:30 – Lunchpauze
12:28 – Marije van Donselaar van Nuon, sluit de case study af. Wouter beantwoordt de vragen uit het publiek.
.@nuonzakelijk goed bezig met verbeteren klantervaringen, zowel individueel als collectief#b2bnl pic.twitter.com/0S9ldQ2xIP
— Hans Snel (@HansSnel) 17 maart 2016
12:27 – Mis ze niet!
De cupcakes staan klaar! Check de Meltwater booth #b2bnl #b2bmarketingforum @b2bmktForum @irisvanstrien pic.twitter.com/6LA2fzA5E0
— Meltwater Nederland (@MeltwaterNL) 17 maart 2016
12:21 – Ondertussen bij de masterclass Agile in marketing:
You’re here at #b2bnl @armano ! #agile #marketing pic.twitter.com/JgBTS469FU
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
12:19
12:17 – Klantbeleving meten, begrijpen en verbeteren bij Nuon:
12:14 – Bij Nuon meten we NPS op twee verschillende manieren:
12:13 – Wouter van der Drift, zal ons vertellen hoe Nuon klantfeedback meet en wat ze hier vervolgens mee doen. “Bij klantfeedback maakt het cijfer ons niet heel veel uit, we focussen echt op de open antwoorden”
12:11 – Verbeteren van klantbeleving doen we aan de hand van 3 pijlers:
12:10 – Ondertussen tijdens de masterclass Account Based Marketing:
Reinier Willems over Account Based Marketing. #B2Bnl @RWb2b pic.twitter.com/io3u2bkum4
— Pieter Kopmels (@pkopmels) 17 maart 2016
12:10 – Marije: “We waren altijd erg gefocust op de buyer journey, het aankoopproces. We merkten op een gegeven moment dat onze meest waardevolle klanten wegliepen. De focus moest verlegd worden naar klantbehoud.
12:06 – Marije trapt af met haar eigen ‘customer journey’ naar Nuon: “soms ga ik met de trein, soms met de auto, maar als ik aankom wil ik als eerste koffie. Dit krijg ik altijd van Jelena en dit geeft mij zo’n goed gevoel. Vandaag wil ik jullie vertellen hoe wij bij Nuon werken aan het verbeteren aan klantbeleving.”
12:03 – We gaan meteen door met de volgende case study! Marije van Donselaar en Wouter van der Drift, beide werkzaam bij Nuon, betreden het podium. Zij gaan in op: hoe de focus op klantbeleving leidt tot meer waarde bij Nuon Zakelijke Markt.
12:00 – Dagvoorzitter Lars Sorensen sluit de case study af. Er komen nog twee vragen vanuit het publiek. Interessante vraag: ‘Gaan jullie na de keynote sessie ook meer op retentie zitten, in plaats van new business?’. Antwoord van ShopWorks: ‘We gaan hier zeker rekening mee houden als we een nieuwe relatie aangaan met klanten, maar we komen helemaal van de andere kant, dus het wordt zeker een uitdaging.’
11:57 – De key take-away van deze case study: Maak het compleet en behapbaar, dan hoeft starten met marketing automation helemaal niet zo moeilijk te zijn!
11:56 – Waarom heeft ShopWorks voor Hubspot gekozen?
11:54 – Maar we zijn er nog niet, aldus Mark van Blinker. Wat zijn de next steps?
11:51 – Wat was het resultaat van onze eerste nurturing campagne via Hubspot:
11:50 – Ondertussen tijdens de masterclass Agile in Marketing:
Three leverages that lead to extreme growth, fast! @paul_ligtenberg #b2bnl #agile #marketing pic.twitter.com/moXO90vDe4
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
11:45 – Het plan van aanpak wordt uitgelegd door Mark. Thomas: ‘Het was lastig om al onze data overzichtelijk te krijgen. De data zaten in verschillende bronnen, maar uiteindelijk is het gelukt. Vervolgens zijn we onze medewerkers gaan trainen om te werken met Hubspot. Onze eerste campagne via Hubspot hebben we laten inregelen door Blinker. Dit is echt een aanrader, in het begin is alles nieuw en is het fijn als je een expert naast je hebt.’
11:40 – We hebben gekozen voor Hubspot. De subline van ShopWorks is: “het b2b e-commerce bureau”. Waarom is ShopWorks nu het bureau waar je bij moet zijn? Blinker helpt ons hierbij. We focussen in 2016 op:
11:36 – Thomas: “Blinker heeft ons duidelijk uitgelegd wat de waarde is van marketing automation.”
11:33 – Thomas Hesseling, Managing Director en oprichter van ShopWorks, introduceert zichzelf. “E-commerce is het leukste wat er is!”
11:31 – Mark van den Berg, Commercieel Manager bij Blinker, stelt zichzelf voor.
11:30 – Het programma wordt hervat. De vier masterclasses gaan van start.
We gaan beginnen met de Masterclass Klantreis op #B2BNL. @AFAS Marketeer Klantsucces @riktenwolde inspireert de zaal pic.twitter.com/relTrZ6tau
— Martijn Delahaye (@martijndelahaye) 17 maart 2016
In Loods 6 start de case study van Blinker.
11:07 – Koffiepauze
11:00:
Up close & personal with @larssorensen @HansSnel Q&A time @jaffejuice #b2bnl pic.twitter.com/izwQjqVJ22
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
10:56 – Joseph sluit zijn keynote sessie af. Dagvoorzitter Lars Sorensen geeft het publiek de opdracht om de keynote in 1 minuut in tweetallen te bespreken. Hierna is de mogelijkheid tot het stellen van vragen aan Joseph.
10:51 – Het slotadvies van Joseph: your employees are an asset, your culture is an asset and your customers are an asset. So, don’t be lazy and stop hiding behind technology: get to know your customers!
Great presentation with lots of inspiration and insights by @jaffejuice at #b2bnl pic.twitter.com/E8sHdJz3rt
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
10:45 – Joseph heeft de traditionele funnel verbonden met de ‘geflipte’ funnel’. Wat zal er gebeuren? Joseph’s voorspelling: we zullen steeds meer investeren in retentie. We gaan van ‘employee of the month’, naar: ‘customer of the year’!
10:42 – Sometimes you’ve have to go off script
Joseph Jaffe: “Zorg dat je consument jouw merk op zijn lijf tatoeëert.” #B2Bnl pic.twitter.com/uZhhr74b33
— marketingtribune (@MTribune) 17 maart 2016
10:36 – Joseph: My believe is that customer service is the new marketing. Maar: dan moet je niet gebruik maken van de traditionele ‘customer service kanalen’. Wat moeten we dan wel doen? Joseph geeft de 10 rules of customer service:
10:32 – Hypothesis 1: Retention becomes the NEW acquisition. Customers will pay a premium for great service.
Met andere woorden: “Customre Centricity + Influence = Advocacy”
10:30 – In plaats van AIDA, heb ik ADIA gecreëerd. Joseph ‘flipped the funnel’.
A.I.D.A? No, A.D.I.A! #b2bnl @jaffejuice pic.twitter.com/rmt3EFLh2h
— Marjolein Dubbeldam (@dubbellina) 17 maart 2016
10:27 – Retention is de beste werving. Joseph: “Account based marketing; really?” We moeten al veel eerder – meteen vanaf de start – het meeste aandacht besteden aan onze grote klanten.
10:24 –
Here’s some interesting what-ifs. Can you imagine? #b2bnl pic.twitter.com/Biw6ezktYi
— Bob Balm (@bobbalm) 17 maart 2016
10:19 –
“What if we got it all wrong? Do the Math.” Investeer in je bestaande klanten. Rententie wordt nog te vaak onderschat. Retentie is a tactic. Dus: geef bestaande niet alleen aandacht als ze in ‘gevaar’ zijn of als je bang bent dat ze je gaan verlaten. Bestaande klanten hebben altijd de volle aandacht nodig. Joseph: “How much money do you invest in existing customers?’
10:15 – Hoe kom je erachter wat ’the Next Big Thing’ zal zijn?
10:14 – “People love to buy but they hate to be sold to”
People love to buy … but hate being sold to! @jaffejuice #b2bnl pic.twitter.com/Uh5OjJtfsp
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
10:11 – Keynote Joseph Jaffe betreedt het podium!
10:10 –
Onze eigen @Enzoknol bij #b2bnl .. @tomabrok #vlogger pic.twitter.com/lid2b9Gviy
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
10:07 –
Vlogger Thomas wordt geïntroduceerd. Hij zal gedurende de hele dag vloggen!
10:03 – Shimon sluit zijn sessie af. Wil je meer leren over custormer journey management?
09:59
Top challenges today in getting marketing infrastructure set up. Do you agree? #b2bnl pic.twitter.com/qOD5wwrNq5
— Bob Balm (@bobbalm) 17 maart 2016
09:57 – Shimon legt een customer centric marketing programma uit, met behulp van de buyer persona ‘Wouter’, marketing directeur bij een groot bedrijf.
09:54 – ‘Wat is customer centric marketing?’ We praten er wel veel over, maar hoe brengen we het nu in de praktijk?
Hiervoor zijn 3 ingrediënten nodig:
09:49 – Hoe kunnen we beter inspelen op de customer journey? Shimon onhult het Marketing Performance Management onderzoeksrapport: Van ROI naar customer journey.
09:46 – “Getting the attention of our buyer is not easy”. Waarom is het zo moeilijk:
09: 41 – Onder luid applaus wordt Shimon Ben-Ayoun aangekondigd. Zijn presentatie start met een video van Daphne Schippers, die met een geweldige tijd de 200 meter sprint wint. Wat zijn de ingrediënten voor succes van topsporters? En wat zijn de overeenkomsten met marketing?
“What is success” by @shimonbenayoun at #b2bnl pic.twitter.com/XdwdpKSzBM
— B2B Marketing Forum (@b2bmktForum) 17 maart 2016
09:38 – Mark van den Berg van Blinker ligt alvast een tipje van de sluier op. Zij zullen het tijdens hun sessie hebben over hoe je aan de slag gaat met marketing automation.
09:35 – Wat zouden jullie vandaag graag leren? Lars Sorensen ondervraagt het publiek.
09:30 – De tindersessie wordt vervolgd. De bezoekers krijgen 1 minuut om over hun marketingstrategie van het afgelopen jaar te praten. 1 minuut blijkt nu wel erg snel voorbij.
09:20 – Lars Sorensen opent het B2B Marketing Forum 2016 met een offline tindersessie. Het ijs is meteen gebroken en onze bezoekers hebben nu al nieuwe contacten gelegd.
09:00 – We zijn er klaar voor! Ingrid Archer, Shimon Ben-Ayoun en dagvoorzitter Lars Sorensen zullen het B2B Marketing Forum 2016 over een kleine 15 minuten openen.
Het forum is de hele dag te volgen via dit live blog.