Het is een spannende tijd in de Business-to-Business marketing en sales. Nieuwe technologieën en tactieken beïnvloeden het marketingspel. B2B marketeers worstelen dagelijks met de uitdaging om van een lead een klant te maken. Daarmee verdiepen ze zich meer en meer in leadstrategieën om beslissers te begrijpen, te boeien en te binden, ofwel ‘engagen’. Dat lukt alleen als de marketeer zich verdiept in de weg die de koper aflegt, de buyer journey.Ergens tussen de 66 en 90% van de kopers zoekt zelf naar informatie voordat ze contact zoeken met de aanbieder, aldus Forrester Research. Daarmee is de rol van marketing ineens veel belangrijker dan voorheen. Marketing bezit een belangrijk deel van de puzzel om leads te genereren, te nurturen, te kwalificeren en aan het salesteam te overhandigen.
En zo komen we tot het B2B Marketing Forum 2013 thema ‘The Great Journey: van lead naar customer’. Binnen het thema van ‘The Great Journey: from lead to customer’ vallen alle sessies van de dag binnen een van de volgende onderwerpen:
Tijdens het Forum willen we antwoorden geven op vragen als: