Blog/Nieuws

Het B2B Marketing Forum: een nieuwe ervaring in 2013

Stel je het ideale marketing congres voor waar:

  • Je geïnspireerd wordt door beroemde sprekers, kunt leren van succesvolle case studies en waar de marketingvaardigheden verbeterd kunnen worden.
  • Geparticipeerd kan worden in een rondetafelgesprek met collega’s.
  • Zowel persoonlijk als online, de hele dag, genetwerkt kan worden.

…… en dat allemaal in één dag.

Hou maar op met fantaseren en kom naar het B2B marketingforum. Hier is al het bovenstaande samengevoegd om het congres tot een onvergetelijke ervaring te maken. Wij willen ook, net als iedereen, beter worden. Op basis van jullie feedback, onderzoek en ervaringen, hebben we het format en het programma dit jaar aangepast.

Dit nieuwe B2B Marketing forum zal plaatsvinden op 14 Maart 2013. Er zijn een aantal nieuwe elementen en concepten toegevoegd en aangepast.

  1. Keynotes – Waarom zouden we er maar één hebben? De Keynotes moeten het publiek inspireren en zorgen voor interactie. In plaats van een standaard presentatie, maken de Keynotes nu gebruik van een talk show format. Er is dan ook geen betere gastheer dan Pep Rosenfeld, bekend van zijn succesvolle carrière bij Boom Chicago, zijn scherpe humor en zijn hoge mate van energie. Onze hoofdsprekers zijn: Nick Southgate (Expert op het gebied van B2B Buyer Behavioral Economics), Meta Karagianni (Voorzitter van CMO onderzoek SiriusDecisions) en wegens populariteit; Mike Volpe (CMO bij Hubspot).
    .
  2. Case studies – We hebben een nieuwe, frisse methode om de case studies te presenteren. Zo zijn er, gedurende de dag, waargebeurde en zeer succesvolle case studies te bekijken. Deze zijn onderverdeeld in twee thema’s; B2B strategy & buyer insights en leadmanagement. Deze cases worden gepresenteerd door ervaren sprekers zoals onder andere: Alex Ballering (NXP Semiconductors), Pamela Pauwels (Philips Healthcare), David Dorling (Swiss Post Solutions), Roel Haanappel (Unit4) en vele anderen.
    .
  3. Masterclass – We willen allemaal betere marketeers worden. Dit doen we door nieuwe methoden, technieken en manieren te leren. Dit jaar is het dan ook mogelijk om een training te volgen. Als organisator van dit forum, zal spotONvision een powerclass geven genaamd: “The Journey from lead to Organizer”. Deze masterclass zal gaan over Contentmarketing, Leadmanagement en Marketing Automation.
    .
  4. Rondetafelgesprekken – Visies delen en voorleggen aan andere collega’s is ook een element wat zeker niet mag missen op een congres als deze. Vandaar dat er tijdens elk tijdsvak, twee ronde tafels zullen worden opgezet waar discussies gevoerd kunnen worden en waar marketers elkaar kunnen inspireren en van elkaar kunnen leren. Dit gebeurt allemaal onder leiding van een professionele gespreksleider.
    .
  5. Netwerken – Een van de hoofdredenen dat bezoekers komen naar een congres als het B2B Marketingforum, is de mogelijkheid om te netwerken. Er wordt dan ook alles aan gedaan om dit te kunnen faciliteren. Ook ‘social networking’ wordt mogelijk gemaakt met de gratis app Bizzabo. Met deze gratis app kan men netwerken en in contact met elkaar blijven voor, tijdens en na het forum.
    .
  6. Delen – Twitter kanalen zoals #b2bnl staan de hele dag open zodat iedereen mee kan discussiëren en mee kan lezen met verschillende onderwerpen. Deze kanalen bieden de mogelijkheid om eigen inzichten te delen en vragen te stellen.

Kortom, het forum inspireert B2B Marketers. Het forum geeft handvatten om meer vaardigheden op te doen. Het is een plek waar marketeers kunnen leren van andere cases, interactie kunnen hebben met elkaar, hun marketingvaardigheden kunnen verbeteren en met elkaar kunnen netwerken.

Dat noem ik nou een onvergetelijke ervaring.

Hebben jullie nog ideeën en suggesties die we in het programma zouden kunnen toevoegen? Laat het ons weten.