Blog/Nieuws

Game changing in B2B: Met behulp van technologie écht succesvol zijn

Game changers in B2BTechnologie en de door technologie beschikbare (klant)data wordt door het team van spotONvision unaniem gezien als dé game changer van de afgelopen jaren. Hiermee zouden we als marketeers in staat moeten zijn onze klanten en prospects nog beter te bedienen. En daar zit ‘m direct de crux, doen we dat al wel écht?

Tien jaar geleden werden we allemaal geïnspireerd door het idee van ‘permission marketing’. Hierbij moet je dusdanig relevant zijn voor jouw doelgroep dat jouw koper je toestemming geeft om hem te mogen benaderen. We geloofden en geloven nog steeds in dit concept. Seth Godin, auteur van het boek Permission Marketing: Turning Strangers into Friends and Friends into Customers was gastspreker tijdens de eerste editie van het B2B Marketing Forum in Amsterdam in 2010. Marketeers hebben sinds deze eerste editie van het B2B Marketing Forum niet stil gezeten.

We hebben systemen geïmplementeerd, geautomatiseerde lead nurture campagnes opgezet en werken steeds meer data gedreven. Wellicht innoveren we niet zo snel als we willen, maar stap voor stap is het B2B-marketinglandschap behoorlijk veranderd. En dat zet door, nu sneller dan we dachten.

Om de schat die technologie ons biedt te verzilveren moeten we ons niet blind staren op de ‘tech stack’ maar moeten we ook oog hebben voor de relevantie van alles wat we doen: relevante interacties, op het gebied van content en contact. Naast de toepassing en adoptie van de technologie en de integratie, gaan we van data naar inzicht en verbetering door toepassing van dit inzicht.

Uiteindelijk draait alles wat we doen om klanten en daarmee de klantbeleving. De rollen van sales en marketing raken steeds meer met elkaar vervlecht in het spel om de interactie met de klant. Technologie is een middel wat ons in staat stelt om inzicht te krijgen in de klantreis en daarmee kunnen we steeds relevanter worden. Kortom, technologie is een grote game changer van de afgelopen jaren, maar de stap naar echte relevante interacties is nog niet gezet.

Wellicht toch ook een beetje terug naar de basis?! Op naar de ultieme klantbeleving!

10e editie van het B2B Marketing Forum

Op 19 maart aanstaande vindt de 10e editie van het B2B Marketing Forum plaats. Deze jubileumeditie staat in het teken van Game Changers; vol inspiratie, onderzoek en cases in een setting om nooit te vergeten. Meld je aan voor 31 december en profiteer van early bird korting!