Een studie van PeekAnalytics publiceerde onlangs een lijst met de meest invloedrijke personen in social media, personen met meer bereik via social media dan sommige grote commerciële instellingen. De Canadese marketeer en auteur, Scott Stratten, staat op de vijfde plaats. Scott is binnenkort te zien in Nederland waar hij een van de keynote sprekers is op het B2B Marketing Forum in Amsterdam.
PeekAnalytics creëerde social media publiek metrics zodat we kunnen meten en begrijpen hoeveel invloed personen hebben online, via social media. Zo analyseerde het bureau personen aan de hand van het te identificeren netwerk. Onder identificeren verstond men dan echte personen, daarnaast werd ook gekeken naar hoe actief jouw volgers bijdraagt aan het verder uitbreiden van jouw netwerk.
Zie hieronder de Top 10 Social Media Influencers Worldwide.
Some basic explanations about the metrics:
Pull – If someone has o pull of 50X, this means that the audience he or she could reach is at least 50 times greater than the average social media user (analysis based on Twitter). Imagine this: If Scott Stratten posts a Tweet, he could reach 2,079 times greater than the average Twitter user or the Tweet could reach the same audience as 2,079 average people tweeting the same message!!
Identified consumer count – the ability to identify individuals that is they follow someone, people follow them and they share information about themselves online. They are real. Scott has almost 70,000 identified individuals following him. Consumer Ratio is the ratio of verifiable, addressable users to non-verifiable. 63% of Scott’s followers are identifiable!!
Leuk ook om te zien dat Ann Handley, Chief Content Officer bij Marketingprofs, op nummer 2 staat met een waanzinnig sterk netwerk van volgers. MarketingProfs is ook een van de mediapartners van het B2B Marketing Forum en daar zijn we best trots op!