14 Maart vond het B2B Marketing Forum plaats en nog steeds is er buzz op internet en Twitter. De B2B gemeenschap is gestimuleerd en geïnspireerd door de verschillende sprekers, rondetafels, ervaringen en volop aan het bloggen geslagen. Twaalf B2B gepassioneerden hebben gezamenlijk 17 blogs geschreven. Heb jij ook een blog geschreven? Tweet hem naar @B2BmktForum of zet de link in het commentaar onderaan!
Het B2B Marketing Forum is een typisch voorbeeld van inbound- en contentmarketing waarbij het geïnspireerde publiek uit zichzelf de behoefte heeft, dit te delen met anderen en de liefde voor jou verspreiden. Of zoals we van keynote spreker Mike Volpe (Hubspot) hebben geleerd:
“Don’t interrupt what people want to consume, BE what they want to consume”
De content wordt gecreëerd en gepubliceerd door het publiek. De blogs hebben een sneeuwbal effect doen ontstaan waarbij een enorme hoeveelheid mensen is bereikt. Op Twitter (#b2bnl) worden elkaars blogs gedeeld en is er nog steeds veel interactie tussen de sprekers, rondetafelvoorzitters en aanwezigen. Volgens de statistieken van Tweetreach zijn met de B2B Marketing Forum hashtag #b2bnl, al 25277 Twitter accounts bereikt.
De blogs op een rijtje
Hier onder volgt een overzicht van de 17 blogs voortgekomen uit de verschillende presentaties. We beginnen met Michiel de Ruijter die met kramp in zijn vingers na zijn liveblog de volgende dag nog een stukje over zijn ervaring heeft geschreven. Volgens onderzoeksbureau Finchline had het B2B Marketing Forum van de drie events die voor online professionals die dag werd georganiseerd, de beste liveblog, de meeste activiteit op Twitter (door zowel de organisatie als de bezoekers) en de beste marketingcontent .
Anabel De Vetter heeft een lijstje gemaakt met 25 Key Take Aways van de verschillende keynote sprekers. Misschien kun jij haar lijstje aanvullen?
Molblog heeft maar liefst 4 blogs gepost. Jannemiek Starkenburg was goed op dreef en geïnspireerd door de charismatische Amerikaan Mike Volpe en de rondetafel van Albert Jan Huisman (Kennedy van der Laan). Daar bovenop zet ze de B2B marketingfabels recht met een blog over de Business Buyer Insights 2013. In totaal zijn haar verschillende stukjes al meer dan 69000 keer bekeken.
Louise Douma had de primeur met de eerste blog online “van lead naar customer”.
Vincent van Hunnik is verbaasd over het feit dat advocaten deze dagen populairder zijn dan marketeers (124 x getweet).
Ook Annelies Butter vraagt zich af hoe het zover is gekomen?
Terwijl rondetafel voorzitter Bart Hoogenraad (Insight Marketing Software), marketeers ook nog eens vergelijkt met beurshandelaren.
Marketingfacts heeft ook een blog over “hoe bereik je de B2B beslisser” gepubliceerd op basis van de Business Buyer Insights 2013 en het was opgenomen in de 10 meest interessante onderzoeken van de week. Anne van den Berg (Customer Talk) heeft twee stukjes geschreven over de presentaties van Nick Southgate en Pamela Pauwels (inschrijven om te lezen).
Cor Hospes blogt inhhoudelijk over de verschillende gebeurtenissen van de dag en legt uit waarom B2B marketeers zouden moeten denken als Oprah.
Bob Oord voegt aan zijn blog een persoonlijk interview met Mr. Hubspot himself toe en een grappig filmpje “You oughta know inbound marketing”.
De meeste invloedrijke tweet van de dag kwam van Mike Volpe met 33 retweets !
De nasleep van het event is nog niet over. Wij blijven vrolijk doorbloggen en twitteren “for the love of B2B marketing”. Alle presentaties van de dag kun je vinden op slideshare en de video’s met interviews op Youtube. De B2B gemeenschap op Twitter is zeer actief. Dank voor alle bijdrages en nieuwe inzichten. Heb jij een blog over het B2B Marketing Forum of denk je nu ik ga er ook een schrijven? Tweet hem naar @B2BmktForum of kopieer de link in het commentaar.