Blog/Nieuws

De juiste content levert klanten op

Content marketing is niet erg bekend. Toch is het een krachtige en en misschien wel de enige B2B marketing strategie die werkt. Ingrid Archer van spotONvision, daarnaast ook organisator van het B2B Marketing Forum, is gespecialiseerd in content marketing.

Een goede content strategie voegt waarde toe voor de klant. “De B2B-klant wil geen productbrochures met enkel specificaties meer. Je moet je klanten informatie bieden die voor hen relevant is”, zegt ze in ons interview.



Voor veel bedrijven is het nog steeds moeilijk om een solide content marketing strategie te hebben. “Veel bedrijven willen wel en sommigen denken ook dat ze het goed doen, maar slechts enkelen krijgen het voor elkaar. Degenen die het denken te doen, brengen nog steeds productfolders uit met technische specificaties. Je moet denken vanuit de klant. Bied hen eenvoudige to-do lijstjes, geef demo’s of schrijf een degelijke whitepaper. Die omslag is blijkbaar nog steeds moeilijk.”

Bedrijven moeten veranderen van aanbieder van productinformatie naar  thought leader. “Mensen kopen graag van marktleiders. Zorg dat je vindbaar en zichtbaar bent online. Daardoor zien mensen je al gauw als marktleider. Vergroot je brand awareness om meer sales te creëren.”

Voor veel bedrijven is het nog eng en ligt content marketing ver buiten wat voor hen bekend is. “Kijk bij andere bedrijven hoe zij het doen. Kopieer niet, maar pik er uit wat voor jou goed voelt. Doe iets met LinkedIn, schrijf korte artikelen of ga aan de slag met video.

Een waardevolle tip van Ingrid voor B2B Marketeers: “Gooi al je brochures op een hoop en houd alleen die folders over die waarde bieden voor de klant. Recycle die nuttige overgebleven content zodat je een stevige basis hebt om mee te beginnen.”

Ingrid presenteert tijdens B2B Marketing Forum op 15 maart in de Westergasfabriek in Amsterdam. Zij gaat het hebben over content marketing, inbound marketing en pull marketing. Ze biedt handige tips om te beginnen met content marketing.