Quiz – De Nieuwe Marketeer in B2B

Doe de 'Nieuwe marketeer in B2B' quiz

shutterstock_246067114In het dit jaar verschenen rapport van The Economist getiteld ‘The rise of the marketer: Driving engagement, experience and revenue’, worden ROI, data en klantbeleving genoemd als drie belangrijke gebieden waarop de moderne marketeer zich moet ontwikkelen. Deze elementen helpen marketeers ook bij klantretentie, het centrale thema van het B2B Marketing Forum 2016.

Ben je benieuwd hoe goed jij al voorbereid bent op deze nieuwe manier van marketing? Doe dan de 'Nieuwe marketeer in B2B' quiz.

1. Investeringen in marketing gaan anno 2015 vooral naar...
2. Hoeveel procent van hedendaagse marketeers heeft het gevoel dat marketing beschouwd wordt als kostenpost?
3. Wat is dé manier om marketing uit de hoek van kostenpost te krijgen?
4. Hoeveel procent van B2B-marketeers is verantwoordelijk voor een bijdrage aan de pijplijn?
5. Welke afdeling is volgens B2B-marketeers hoofdzakelijk verantwoordelijk voor klantbeleving?
6. Wat is volgens 63% van marketeers de beste definitie van 'Engagement'?
7. Wat was de gemiddelde prestatie op de aandelenbeurs van organisaties met weinig aandacht voor klantbeleving, gemeten over 2007-2013 (die van organisaties met veel aandacht was 77.7%)?
8. Wat is volgens marketeers het belangrijkste kennisgebied om je in te ontwikkelen?
9. Hoeveel procent van marketeers meet actief de totale marketing performance?
10. Hoeveel procent van marketing executives wereldwijd vindt dat marketing geherstructureerd moet worden om de business te kunnen ondersteunen?

Je hebt het einde van de quiz bereikt. Benieuwd naar je resultaten? Klik op de onderstaande knop.