Blog/Nieuws

B2B Thought Leadership: voor niets gaat de zon op

Todd Wheatland Kelly Services‘VP Thought Leadership’ dat is nou niet een functietitel die je iedere dag hoort. Todd Wheatland is de trotse eigenaar van deze omschrijving op zijn Kelly Services visitekaartje. Kelly Services is een wereldwijde speler op het gebied van human resources, werving en selectie van tijdelijk en vast personeel, on-site management en HR-oplossingen.

Een B2B VP in Thought Leadership, gestationneerd in Parijs, moet gewoon presenteren tijdens het B2B Marketing Forum in Amsterdam! In aanloop naar het forum, wilde spotONvision graag weten hoe je VP Thought Leadership wordt dus dat vroegen we hem.

Wheatland: “Er is een grote overlap tussen content marketing en het delen van ervaringen. Content marketeers willen graag hun publiek begrijpen maar daar zullen zij niet in slagen als ze er geen moeite voor doen.” Dat is waar de VP Thought Leadership om de hoek komt kijken.

Toen Kelly Services actief aan de slag ging met thought leadership namen zij bewust het besluit om zich niet alleen te richten op het promoten van de eigen kennis. Ze faciliteren graag gesprekken, ze willen ze niet domineren.

Als we Wheatland vragen naar zijn grootste uitdaging noemt hij meteen vertaling. “Je boodschap overbrengen in verschillende talen is een uitdaging zeker als je uitgaat van beperkte budgetten en mogelijkheden. Je moet een balans vinden tussen real-time antwoord en reacties gebaseerd op onderwerpen. Kelly Services zoekt naar de overeenkomsten in issues niet naar de verschillen. Alleen zo kunnen wij relevant blijven.”

Todd Wheatland presenteert zijn verhaal tijdens het B2B Marketing Forum op 20 maart in de Westergasfabriek in Amsterdam. Schrijf je vast in zodat je straks meer weet over thought leadership, contentmarketing en engagement op de Kelly Services manier.