Blog/Nieuws

Philips Lighting is winnaar van de B2B Marketing Award 2014!

Woerden, 14 maart 2014 Gisteren is tijdens het B2B Marketing Forum in DeFabrique te Utrecht de B2B Marketing Award uitgereikt aan Philips Lighting. Drie genomineerden presenteerden live op het podium hun case aan het publiek. Na de presentaties kreeg het publiek de mogelijkheid om te stemmen. In combinatie met het juryoordeel rolde Philips Lighting als winnaar uit de bus!

Over de Philips Lighting case:
Philips Lighting werkte samen met het recent geopende Rijksmuseum aan een showcase om LED-verlichting onder de aandacht te brengen. Philips gebruikt hierbij een ‘outside-in’ benadering en laat het Rijksmuseum, de klant, het merkverhaal vertellen.

De juryvoorzitter over de case:
“Wat van Philips een winnaar maakt is met name terug te vinden in de consistentie van de case, het vooraf stellen van doelen die achteraf worden geëvalueerd en waarbij anderen het merkverhaal vertellen.”

Reactie van de winnaars:
“Heel erg trots. Philips staat toch niet bekend als marketingbedrijf en we winnen hier toch een B2B Marketing Award met het Rijksmuseum. Doordat je de klant laat vertellen hoe goed we zijn. Dat is de truc. We hebben echt iets goed gedaan en daarmee de klant trots gemaakt en op basis daarvan hebben we het verhaal ook op anderen kunnen overbrengen en daarmee kunnen inspireren en dat is in dit geval wel een succes case geweest.”

De jury bestond uit voorzitter Ment Kuiper, actief in marketingondersteuning en -opleidingen, Truus Koppelaar, AFAS Software en Tristan Lavender, Deloitte.

De overige twee genomineerden voor de B2B Marketing Award waren Canon Nederland en DSM Engineering Plastics.

Over de B2B Marketing Award
In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. De voornaamste reden was meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in business-to-business marketing uit te wisselen. De award is inmiddels uitgegroeid tot een betekenisvolle graadmeter.