Jarenlang waren Web Content Management Systemen (CMS) iets dat een bedrijf nodig had maar verder geen aandacht aan besteedde. Niks bijzonders dus, het moest werken.
Tijden zijn veranderd. Een CMS is steeds belangrijker geworden voor een succesvolle website zowel in B2C als in B2B. Je website is nu een strategische succesfactor in je online B2B marketing strategie. Reken maar na.
Rob Cools, marketing director bij SDL Tridion zag deze verschuiving de afgelopen jaren. Hij geeft graag inzicht in de trends van nu met lezers van het B2B Marketing Forum Blog. Tijdens het forum op 20 maart zal SDL een speciale CMO TV live streaming evenement organiseren gericht op marketeers buiten Nederland.
Als marketeers hebben we deze verschuiving meegemaakt. Er is een verschuiving geweest van een focus op de sales funnel naar een nadruk op de customer journey. We richten ons nu op het veranderen van initiële bezoekers in daadwerkelijke klanten.
Cools benadrukt dat we de basics op orde moeten hebben. Zorg dat je website snel is en goed presteert, profiteer van nieuwe media en richt je op de klantervaring.
Als je op zoek bent naar een nieuw CMS, kijk dan naar de volgende 4 zaken: