Blog/Nieuws

Leer in 30 minuten hoe je een voorspelbare lead flow bouwt

Altijd al willen weten wat nodig is om een voorspelbare lead flow te bouwen? Roel Haanappel, Global Digital Campaign Specialist bij Unit4, vertelt hier meer over tijdens zijn presentatie op het B2B Marketing Forum.

Ik vraag Roel waarover hij gaat praten op het B2B Marketing Forum en waarom dit topic juist nu zo belangrijk is voor B2B-marketeers. Tijdens zijn presentatie zal hij praktijkvoorbeelden aanreiken waarmee hij je meeneemt in zijn dagelijkse werkzaamheden. Uiteraard is er na zijn presentatie voldoende gelegenheid om hem al je vragen te stellen.

 Wat kunnen mensen verwachten van jouw presentatie op het B2B Marketing Forum?

“Ik laat zien hoe Unit4 een voorspelbare leadstroom heeft gerealiseerd. Ik geef de aanwezigen inzage in de vier key instrumenten (zie onderstaande afbeelding) die we gebruiken voor de contentmarketingstrategie bij Unit4. Ook laat ik het publiek zien hoe we hiermee communiceren met onze doelgroepen. En niet te vergeten vertel ik over hoe marketing en sales beter kunnen samenwerken.”

unit 4 key instrumenten

Succesformule

De sleutel tot succes voor Unit4 is de mate waarin we in staat zijn ambitieuze professionals te helpen het verschil te maken binnen hun organisatie. “Hoe meer wij marketeers ertoe doen, hoe meer succes we zullen genereren. Hierbij speelt timing een belangrijke rol. Denk aan het kiezen van het juiste communicatiekanaal en het verspreiden van je boodschap op het juiste moment. Ook het bepalen van de juiste bedrijven en personen waar we ons op richten is van belang. Unit4 heeft een schaalbare oplossing waarbij volume en precisie hand in hand met elkaar gaan.”

Waarom is jouw topic zo belangrijk voor B2B-marketeers vandaag de dag?

“Dankzij moderne digitale middelen en netwerken is het mogelijk schaalbare en account-specifieke leadstromen te realiseren. Hierbij is het van essentieel belang dat sales en marketing samenwerken in alle fases van de customer journey. Ook moeten er gezamenlijk doelgroep- en account-specifieke afspraken gemaakt worden, over wie welke taak en in welke fase op zich neemt. Het kunnen benutten van de (nieuwe) digitale mogelijkheden, bepaalt het succes van jou als marketeer én van jouw organisatie.”

Als je de lezers één tip mag geven over het onderwerp waarover je spreekt, wat zou deze tip dan zijn?
“Wees altijd respectvol naar je doelgroep.”

Benieuwd geworden naar de presentatie van Roel Haanappel van Unit4? Kom dan naar het B2B Marketing Forum in Kasteel de Wittenburg te Wassenaar. Bekijk hier het gehele programma van de dag.